December barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2016

Anonym trådstarter

Fordele og ulemper ved at have fødselsdag mellem 1 december og 2 januar.... ???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Sedigfor

Der er vel ik rigtig nogle forskel. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

ninibadini

Man har nu engang fødselsdag når man har. 1/12 af befolkningen har vel statistisk fødselsdag her. Min søn er fra december, og min svigermor syntes det var enormt upraktisk at vi havde planlagt det sådan, og at det ikke blev et sommerbarn. Begge hendes børn er fra august, og hvis nogen skulle planlægge hvornår hun ville have termin, er det om nogen hende

Jeg ved ikke om der decideret er nogle fordele, men det er vel en ulempe at det ligger hvor folk ofte skal en masse. Og det er en ulempe at børnene er født sidst på året og derfor måske ikke er helt så skoleparate og kunne have godt af at vente til næste år med at starte.

Anmeld Citér

28. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ulempe er vel at det er en måned, hvor folk skal en masse, men det kan man vel planlægge sig selv ud af. 

Min datter har fødseldsg 16. December og vi melder så tidligt ud, så folk ved det.. ellers ser jeg ingen forskel....

Anmeld Citér

28. marts 2016

Lunae

Jeg tænker, at ønsker mig sig et barn, så kommer det når det kommer og jeg tror man skal passe på med at tro at man kan planlægge sig ud af alting. Det har jeg desværre set flere eksempler på.

Når det så er sagt, er der da ulemper ved at have fødselsdag i december. Fx er barnets gaver centreret indenfor en måned og så er der laaang tid til gaver igen.

Mange har også en del planer og arrangementer i december, hvilket kan vanskeliggøre det at holde en fødselsdag. 

Man er født sidst på året og vil enten være den yngste eller den ældste i sin klasse, alt afhængig af hvornår man starter.

Alligevel tænker jeg at december er en fantastisk måned at blive født i. Det er jul og fyldt med hygge. Jeg har en kammerat, som er født 24. December og de seneste 10 år har vi været til julebrunch hos ham om morgen, hvilket har været super hyggeligt for vennegruppen, fordi alle samtidig lige kunne ønske god jul.

Anmeld Citér

28. marts 2016

S.S.Robin

Fordelen er vel at der er juleudsalg og januars tilbud

og så er der en ekstra grund til at invitere gæster/familie i løbet af juletiden 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Misser1989

Jeg har en søn der er født d. 18 december (havde termin d. 24 dec) 

den eneste ulempe jeg kan komme i tanke om, er at han får så mange gaver i december månede, fremfor fordelt på året. Det er møg svært at lave ønskesedlen, med ønsker nok. Og han får ofte nogle af de samme ting både til sin fødselsdag og til jul. 

Der er er det lidt nemmere med storebror der har fødselsdag i april. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Monski

Anonym skriver:

Fordele og ulemper ved at have fødselsdag mellem 1 december og 2 januar.... ???? 

Jeg har 2 børn. Den ene er født 16 december, den anden 19 januar. 

Den eneste lille ulempe ved det er at ham der har fødselsdag i december skal melde tidligt ud hvornår han holder fødselsdag. Ellers synes jeg ikke der er ulemper ved det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.