Hej,
Er det for sent at gå i gang med knibeøvelser hver dag når jeg nu er i uge 30? Jeg har ikke fået det gjort dagligt, kun hvis jeg lige tænkte over det.
Og sker der noget at jeg ikke har gjort det regelmæssigt/ dagligt helt fra starten af?
Sonjas svar
Hej med dig,
Det er aldrig for sent at gå i gang med knibeøvelserne, så det er bare at komme igang. Jeg tror ikke, at du er den eneste som glemmer det.... Man skal lave disse knibeøvelser for at træne sine bækkenbundsmuskler op. Graviditet, fødsler og alder kan være faktorer som kan påvirker bækkenbunden og gøre den slap. Musklerne i bækkenbunden sørger for at holde underlivet på plads, og sikrer simpelthen, at din livmoder og blære holdes på plads. Har man en såkaldt slap bækkenbund kan man opleve ikke at kunne holde på urinen og nogle kan opleve at få en nedsunken livmoder. Derfor er det aldrig for sent at gå igang med knibeøvelser. Knibeøvelser giver for mange også et bedre sexliv. Så det er bare om at komme i gang. Jeg vil anbefale dig at downloade app'en fra Gynzone som hedder Knibeøvelser - Træn din bækkenbund.
God fornøjelse.
Venlig hilsen,
Jordemoder Sonja
Sonja er uddannet jordemoder og vil besvare spørgsmål omkring graviditet og fødsel samt spørgsmål omkring den første tid efter fødslen. Hos Sonja kan du få råd og vejledning, så du kan føle dig tryg i din graviditet og klar til din fødsel.
Se Sonjas hjemmeside: DenGodeBarsel.dk
Anmeld
Citér