Hvor meget skal han betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
8 svar
4 synes godt om
28. marts 2016

"Anarkisten"

Hej piger

Min mor fylder 60 og skal have en gave (selvfølgelig). Har fundet det hun skal ha' og prisen er ca. 2000 kr. Det er en fælles gave med min bror og nu til spørgsmålet. Han er singel og jeg er gift. Skal vi dele lige over, eller skal han kun betale 1/3, eftersom han kun er sig selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Carina:-)

Ved fællesgaver deler vi altid op pr (voksen) person.

Sådan at f.eks   min mand  og jeg betaler 2/3 og min søster 1/3 osv 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Tiggi

Det er vel meget en smagssag .

Min mand og hans to brødre har haft givet fælles gave til deres far, og ja den ene dreng er 17 så ingen indtægt, den anden er på su og så er min mand i arbejde, men jeg havde ingen indtægt så han forsørgede mig og vores datter. Men derfor tjente min mand jo stadig mest, men havde også øgede udgifter, og hvor de andre brødre kun er dem selv har min mand jo netop også mig og vores datter. 

Men ja pointen er at de deler lige 1/3 hver, så synes netop ikke kun at det afhænger af antallet af personer med også økonomien bag (især så vi alligevel snakker i den prisklasse) Og ligeledes, hvad ville i hver især have købt for hvis i havde kørt hver for sig .

Hvis broren kun selv ville have købt for 500 kr. er det jo unfair er i ligesom påtvinger ham en øget udgift til 1000 kr. fordi at I har valgt gaven, men hvis han alligevel ville have købt for 1000 kr. er det jo fint

Anmeld Citér

28. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har altid sagt pr. Mand  

fx. 150 kr. Pr mand. Så min mand og jeg har skulle 300 kr. Og hans bror 150 kr.

Anmeld Citér

28. marts 2016

De3Guldklumper

her har vi betalt det vi havde råd til og købt gave ud fra det. 

Så i dette tilfælde vil jeg sige det kommer an på om i er blevet enige om at det er denne gave jeres mor skal have for så må i dele 1/2 medmindre du selvfølgelig siger - Hey jeg er gift så vi betaler lidt mere. Men har du fundet gaven så må du høre hvad han har råd til og spæde resten til. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Newsence

Jeg ville først høre din bror ad hvor meget han er parat til at give for en gave... Kunne jo værre han under alle omstændigheder mener 1000 kr er mere end han lige kan undvære. Så jeg ville bare spørge hvor meget han mener han vil give for og så ud fra dette finde ud af hvad jeres mor skal have. Og siger han så eks. 500 kr. ja så skal det respekteres at det er hvad han kan give og så må du og din mand jo finde ud af om I vil give resten eller finde en anden gave.. Gavens pris er her i mine øjne ikke vigtig da man i min verden finder bugettet FØR man finder gaven.. Så selv om du måske har fundet den perfekte gave så er det jo ikke sikkert det kan blive den. 

Jeg har en bonus datter. Da hun blev 10 syntes moren at hun skulle have en iphone og at vi alle 4 forældre skulle give hende den. Her måtte vi med det samme sige til hende at vores økonomi ikke rækkede så langt. Mig og manden var begge helt nyuddannet og havde begge ikke fundet jobbet endnu. Vi fortalte hvad vi kunne give for og mor fortalte så hvad hun kunne give for.. DEREFTER fandt vi en brugt mobil inden for det beløb.. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
"Anarkisten" skriver:

Hej piger

Min mor fylder 60 og skal have en gave (selvfølgelig). Har fundet det hun skal ha' og prisen er ca. 2000 kr. Det er en fælles gave med min bror og nu til spørgsmålet. Han er singel og jeg er gift. Skal vi dele lige over, eller skal han kun betale 1/3, eftersom han kun er sig selv?

Det ville jeg nok lade komme an på hhv. jeres og din brors indtægt. Som udgangspunkt ville jeg tænke fifty-fifty, men er han fx en fattig studerende, og I har bedre økonomi, ville jeg lade ham slippe med 1/3. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

"Anarkisten"

Tak for alle jeres svar 

Til info, så fik min far en gave i samme prisklasse da han fyldte og min bror en med på at det er en dyr gave. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville starte med at sikre at prisniveauet er et fælles ønske - og derpå tage hensyn til hans økonomi. Min søster er alene og tjener væsentligt mindre end vi gør herhjemme, så ved fælles gaver tager vi os som regel af den største andel af udgifterne...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.