Må far gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.932 visninger
25 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2016

Anonym trådstarter

Må en far tage barnet og gå med barnet, hvis han er i et forhold der er farligt for barnet? Ligesom en mor må gå med deres fælles barn? Barnet er 1 år gammelt, far har stået for det meste altid, undtagen amning selvfølgelig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Må en far tage barnet og gå med barnet, hvis han er i et forhold der er farligt for barnet? Ligesom en mor må gå med deres fælles barn? Barnet er 1 år gammelt, far har stået for det meste altid, undtagen amning selvfølgelig.

Selvfølgelig må en far tage er barn hvis dette barn lider overlast sammen med sin mor. Spørgsmålet er så bare om han vurderer rigtigt, og der vil jo derfor blive laver en undersøgelse.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Patriark

Anonym skriver:

Tror du bliver nød til at uddybe hvis du skal have brugbart svar!?

Anmeld Citér

26. marts 2016

Kildebakken

Anonym skriver:

Det kan han blive nød til, hvis barnet lider overlast. Men jeg ville nok tage sundhedsplejesken i ed og måske også jeres nære familie før enten mor eller far gør noget drastisk. At "tage" barnet lyder så uigenkaldeligt, hvad med at få hjælp til din partner, hvad enten det drejer sig om depression, anden psykisk sygdom eller misbrug.

Anmeld Citér

26. marts 2016

MorTilN

Anonym skriver:

Vis jeg forstår det korrekt, så er far gået fra moren og er flyttet fra hende med deres fælles barn.

Vis det er fordi det er moren der er vurderet at være farlig for sit barn så ja det vil jeg mene han godt kan da det er for at beskytte sit barn (barnets trivsel kommer før forældrenes behov/ret) ligesom en mor må gøre det.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Det kan han blive nød til, hvis barnet lider overlast. Men jeg ville nok tage sundhedsplejesken i ed og måske også jeres nære familie før enten mor eller far gør noget drastisk. At "tage" barnet lyder så uigenkaldeligt, hvad med at få hjælp til din partner, hvad enten det drejer sig om depression, anden psykisk sygdom eller misbrug.

Det handler ikk om mig, men en person tæt på mig. Jeg ved at han ikke ville reagere sådan her, medmindre det er ret så kritisk. 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Tror du bliver nød til at uddybe hvis du skal have brugbart svar!?

Hvis barnet er i fare og moren truer med at gøre skade på barnet, må faren så gå med barnet og evt tage sagen videre derfra? Ligesom en mor må gøre hvis hun føler barnet er truet, eller sig selv

Anmeld Citér

26. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvis barnet er i fare og moren truer med at gøre skade på barnet, må faren så gå med barnet og evt tage sagen videre derfra? Ligesom en mor må gøre hvis hun føler barnet er truet, eller sig selv

Om han må? Han har da pligt til det!

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Han er på vej herhjem nu. Hvordan forholder jeg mig lige midt i alt det her? Hvad skal han gøre nu?

Anmeld Citér

26. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Han er på vej herhjem nu. Hvordan forholder jeg mig lige midt i alt det her? Hvad skal han gøre nu?

Det er jo svært når du ikke fortæller hvad der er sket.

hvis mor truer med at skade sig selv eller barnet, så havde jeg ringet til politiet, som må vejlede derfra.

men så er henvendelsen ihvertfald registreret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.