Sygemelding til æu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. marts 2016

Mortil2piger18

kan jeg godt sygemelde mig til æu? Arbejder om natten og kommer så hjem om morgenen samme dag som æu og skal arbejde igen samme nat. Kan jeg godt bare sygemelde 2 dage? Har ikke en paragraf 56 endnu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Du kan selvfølgelig sygemelde dig, hvis du er syg som følger af ÆU  - men det er meget forskelligt hvad man har behov for.

Paragraf 56-aftalen gør blot den forskel at arbejdsgiver får refusion for sit fravær....

Anmeld Citér

25. marts 2016

Mortil2piger18

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du kan selvfølgelig sygemelde dig, hvis du er syg som følger af ÆU  - men det er meget forskelligt hvad man har behov for.

Paragraf 56-aftalen gør blot den forskel at arbejdsgiver får refusion for sit fravær....

Okay klinikken sagde bare at det nok ikke var så smart at tage på arbejde hele natten og så skulle igennem æu bagefter. 

Og kan forstå på folk at det er normalt at have ondt lige efter æu? 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Flødebollen

Kærlighedogkildevand skriver:

Okay klinikken sagde bare at det nok ikke var så smart at tage på arbejde hele natten og så skulle igennem æu bagefter. 

Og kan forstå på folk at det er normalt at have ondt lige efter æu? 

Jeg havde ondt og kunne ikke have taget på arbejde bagefter. Ved din arbejdsgiver, I er i gang med Pb?

Anmeld Citér

25. marts 2016

Mortil2piger18

Flødebollen skriver:

Jeg havde ondt og kunne ikke have taget på arbejde bagefter. Ved din arbejdsgiver, I er i gang med Pb?

Ja men de er ikke ligefrem begejstret for alt hvad der har noget at gøre med sygemeldinger 

Anmeld Citér

26. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvad din arbejdsgiver synes er ikke relevant - hvis du har ondt skal du selvfølgelig ikke på arbejde - men melde dig syg. Det er meget individuelt Hvordan man reagerer - jeg har både prøvet at have ondt i dagevis og jeg har prøvet at jeg stort set var på benene igen efter en middagslur. Det er svært at planlægge på forhånd...

At melde sig syg inden tænker jeg er unødvendigt - men du skal selvfølgelig gøre hvad din klinik anbefaler, hvis du kan.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.