Baby med hård mave.. what to do??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
9 svar
7 synes godt om
24. marts 2016

AnoMe

min datter er næsten 4 uger gammel og på flaske og hun har meget hård mave... hun bliver helt rød i hovedet når hun presser og ofte kommer der intet ud... hun græder ofte når hun presser og vi må ikke røre hendes mave... det gør åbenbart for ondt... vi har prøvet at massere i cirkler med urets retning på maven og vi har prøvet cyklebevægelser med hendes ben og vi har prøvet grøn allomin... vi synes bare intet hjælper og det smerter os at se at hun har så ondt... vi tager imod jeres råd med kyshånd... vi vil prøve alt, bare hun får det bedre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Min pige har osse hård mave og det startede da hun var 14 dage gammel 

Her virkede grøn alomin heller ikke. 

I samerbejde med sygehuset får hun nu 2 hele breve movikol junior et morgen og et aften og så er vi gået over på almindelig Nan 1 Da vi syntes den er bedst på hendes mave hun er nu 5 mdr og det fungere enlig bedre. 

Så jeg ville anbefale dig at købe movikol junior og give hende 1 helt brev blandet op i 60ml mme 

Gerne en uges tid og se om det ikke hjælper hende vis hun ikke spiser helt 60 så bland det op i 30 ml det gjorder de på sygehuset for at hun spiste det. 

Skynd jer at få gjort noget ved det så det ikke bliver så slemt hun skal indlægges som min pige måtte blive. 

Og vis i skal have proppen ud som bare sidder og stopper helt så giv en Micro laks en enkelt gang. 

Vis du er meget i tvivl ud over så ring til vagtlægen det er ikke noget at spøge med og kan give de små voldsomme smerter 

Anmeld Citér

24. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes du skal tale med din sundhedsplejerske. Der står på de der movicol pakker at det gives i samråd med læge eller sundhedsplejerske. Så det ville jeg gøre. 

Har I prøvet zoneterapi? Det kan også være I kan "nøjes" med at give laktulose i stedet for movicol. Uanset så tal med sundhedsplejerske eller læge. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

AnoMe

mange tak for jeres svar vi vil prøve jeres råd... nok ikke lige på samme tid hehe... vi vil prøve med en ting af gangen

Anmeld Citér

25. marts 2016

Jegkiggerpåfugle

Min sp sagde man kunne tage deres temperatur - men man må jo helst ikke stikke noget op i endetarmen - men det virkede altså her, på mit barn som også er flaskebarn! 

Ellers laktose skulle også kunne tage det - det er værd at prøve!

movicol ville jeg heller ikke bruge uden samråd med sp eller læge

Anmeld Citér

25. marts 2016

alenemor42

Hverken laktulose eller movicol skal bruges uden at have talt med lægen. Men det er midt i påsken så ring til vagtlægen og tal med dem så i kan få gang i hendes mave hurtigst muligt.

Anmeld Citér

25. marts 2016

GrønStjerne

Det lyder som om den erstatning du bruger er hård for hendes mave.

Med min den mellemste havde vi samme problem. Jeg vil anbefale dig at prøve at købe det der hedder grøn allomin. Det er syrnet, og nemmere at optage. Som regel erstatter man en af flaskerne om dagen med en lavet på grøn allo. Det burde løsne op. For nogle er det halvdelen af flaskerne der skal til. Dette gøres jo som regel sammen med sundhedsplejersken, men da det er helligdag er det jo lidt svært.

Det med termometeret er ikke en god ide, det har jeg fået at vide af samtlige af de sundhedspersonaler jeg har snakket med om min datter at det må man ikke.

Det kan nogle gange hjælpe af "holde imod", altså støtte mellemkødet på baby med en vådserviet, eller en klud.

Til sidst vil jeg lige sige at vi gav allomin til vores den mellemste, og vi har brug arlas denne gang, og indtil videre ikke haft nogle problemer.

Anmeld Citér

30. marts 2016

Hmkh

anna111 skriver:

Min pige har osse hård mave og det startede da hun var 14 dage gammel 

Her virkede grøn alomin heller ikke. 

I samerbejde med sygehuset får hun nu 2 hele breve movikol junior et morgen og et aften og så er vi gået over på almindelig Nan 1 Da vi syntes den er bedst på hendes mave hun er nu 5 mdr og det fungere enlig bedre. 

Så jeg ville anbefale dig at købe movikol junior og give hende 1 helt brev blandet op i 60ml mme 

Gerne en uges tid og se om det ikke hjælper hende vis hun ikke spiser helt 60 så bland det op i 30 ml det gjorder de på sygehuset for at hun spiste det. 

Skynd jer at få gjort noget ved det så det ikke bliver så slemt hun skal indlægges som min pige måtte blive. 

Og vis i skal have proppen ud som bare sidder og stopper helt så giv en Micro laks en enkelt gang. 

Vis du er meget i tvivl ud over så ring til vagtlægen det er ikke noget at spøge med og kan give de små voldsomme smerter 

Det problem har vi også her, det startede da hun var omkring 4 uger..her var movicol det der virkede. Hun er 4 mdr nu og får stadig et halvt brev om dagen �� 

Anmeld Citér

30. marts 2016

moderhjerte24

lactulose sukkervand fra apotektet. put lidt i flasken eller i en sprøjte hvis du ammer vi har brugt det meget og bruger det stadig hvis han får hård mave. SHP siger at det ikke er skadeligt og at det ikke gøre tarmene 'dovne'. Bruger det også selv, det hjælper godt. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Hmkh

Vi har det samme problem med vores datter. Hun for også movicol, hun er 4 mdr og har fået det siden hun var 5 uger. Men hensyn til opblandingen er der godt nok mange meninger, på Kolding børneafdeling sagde de til os vi skulle bruge 67,5 ml blandet mme et halvt brev,det vil sige næsten 140 ml til et helt brev. Og kan se andre skriver noget mindre til et helt brev?  Men synes bestemt du skal snakke med din sp eller lægen. Håber det bedste for jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.