Baby i 2 værelses lejlighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.139 visninger
16 svar
4 synes godt om
23. marts 2016

OscarMor

Hej Allesammen 

Som der står i overskriften, så handler det om at stifte familie i en 2 værelses lejlighed. 

Min kæreste og jeg vil gerne snart til at stifte familie, men bor pt. i en 2 værelses lejlighed og har desværre ikke mulighed for at flytte 

Så jeg søger råd og håber nogle af jer, som har prøvet at stifte familie på små kvadratmeter eller få værelser, vil dele jeres erfaringer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

De3Guldklumper

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Som der står i overskriften, så handler det om at stifte familie i en 2 værelses lejlighed. 

Min kæreste og jeg vil gerne snart til at stifte familie, men bor pt. i en 2 værelses lejlighed og har desværre ikke mulighed for at flytte 

Så jeg søger råd og håber nogle af jer, som har prøvet at stifte familie på små kvadratmeter eller få værelser, vil dele jeres erfaringer. 

Vi fik vores første i en 2 værelses på 65 kvm. Det gik super fint og da vi havde god plads i soveværelset så kunne vi ha både pusleplads og tremmeseng derinde. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Tiggi

Vi bor også i 2-værelses og fungerer fint :-) men ville da gerne snart have et værelse til vores datter så stuen ikke er fuld af legetøj og vi skal være på listetå når vi går i seng :-) (har vidst 71 kvm netto, så stor 2-værelses) 

Derudover ville jeg gerne kunne lade min datter gå ud i haven osv, men er jo mit behov og ikke hendes, og kræver jo et hus. 

Så vil sige børn i 2-værelses kan du sagtens, self afhængig af størrelsen, men overvej hvornår det bliver muligt at få mere plads. Så om børnene er1 år eller 6 år :-) jeg ville blive noget træt af at dele soveværelse med et skolebarn(udover vi ikke rigtig har plads til en voksenseng derinde, så vi sku gerne flytte inden hun bliver omkring 3/flytter ud af tremmesengen.

Anmeld Citér

23. marts 2016

lineog4

Vi boede i toværelset til min mands søn blev 12 år og derefter i en 3 værelset med ham og lillesøster. I den toværelsede sov vi i stuen og i den treværelserslejlighed sov lillesøster inde hos os. 

Man skal bare rydde mere op, tænke i smarte løsninger

Anmeld Citér

23. marts 2016

lillespir26

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Vi bor på 77,7 kvm og vi har til maj 2 piger med 15 mdr imellem så den ældste Er 15 mdr når jeg føder

Anmeld Citér

23. marts 2016

Ellie79

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Vi boede på 47 kvm til vores datter var 2,5 år - vi boede midt i byen så benyttede meget uderummet. Vi indrettede os spartansk men manglede intet. 

Anmeld Citér

23. marts 2016

Patriark

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Vi bor 2 voksne og 2 børn(1,5 og 4,5) på 64 kvm. Det er en 2-3 værelses som i øjeblikket er 2 værelses. Drengene deler værelse, min kæreste og jeg har stor sovesofa i stuen. 

Jeg drømmer om at flytte snart, men det er sgu meget hyggeligt.

Man kan sagtens have 1-2 børn på så "få" kvm.

Anmeld Citér

23. marts 2016

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi bor i en toværelses med en 3 måneders baby...Det er intet problem..Faktisk synes jeg det er dejligt at man altid kan høre baby. Jeg savner dog en have eller andet hvor min søn kan stå ude og sove.. SÅ hvis man har en altan er det lækkert...

Anmeld Citér

23. marts 2016

OscarMor

Tusinde tak for svar allesammen! 
Vores lejlighed er 74 kvm, men den har skråvægge, så det føles bestemt ikke som 74 kvm men nærmere 50 kvm

Vi må tænke kreativt, og så skal vi nok finde plads

Anmeld Citér

23. marts 2016

Øtter

Vi boede med den ældste, i en 2-værelses med skråvægge, på 75 km2 indtil hun var 3 år gammel. Det gik helt fint. Ingen problemer der.

Man kan altid indrette sig enkelt og med masser af opbevaring, hylder og skabe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.