Pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2016

Anonym trådstarter

Hvornår blev i testet for PCO? 

Jeg stoppede på p-piller i oktober, og har stadig ikke en hel regelmæssig menstruation.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

MorTilN

Jeg fik konstateret pcos ved en blodprøve efter 5 mdr uden menstruation 

Anmeld Citér

22. marts 2016

123.

Anonym skriver:

Jeg stoppede på p-piller i oktober, og har stadig ikke en hel regelmæssig menstruation.. 

stoppede p-piller i maj, og først i september fik jeg afvide jeg havde pcos ( masser af ægblære, uregmæssig mens/ingen mens men normale blodprøver) .. havde kun en mens efter jeg stoppede p-piller det var 63 dage, der efter så jeg den aldrig igen før jeg kom i behandling. så at man har mens er et godt tegn. det kan tage et år før kroppen finder sig selv efter p-piller

Anmeld Citér

22. marts 2016

Mortil2piger18

Ca 6 mdr efter pillestop tog jeg kontakt til læge da jeg kun havde haft 2 blødninger 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym

Fandt ud af det sidste år i August, så mellem 1 og 1½ år efter at have fået taget min p stav ud. 
Det var en meget hård tid inden jeg fik diagnosen, har beskrevet det i min blog hvis du har lyst til at læse det:

http://livetsomjegkenderdet.blogspot.dk/2016/03/for-historien.html

Anmeld Citér

22. marts 2016

cille1012

Efter pille stop og min mens ikke var kommet efter næsten et år fik jeg en tid hos lægen og fik det konstateret  

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg har haft to blødninger siden oktober... Inden da, mens jeg stadig var på p-piller, var jeg ved en gynækolog på grund af noget andet.. Hun sagde, at hun kunne se en "tendens" til PCO, men at det på det tidspunkt ligeså godt kunne skyldes min's p-piller... 

De ord sidder selvfølgelig MEGET i mig, nu min menstruation ikke vil blive regelmæssig... 

Anmeld Citér

22. marts 2016

mpr

Anonym skriver:

De satte mine undersøgelser igang efter 4 måneder fuldstændig uden menstruation, der gik dog øvrige 4 måneder før jeg havde mulighed til at komme til en special gynækolog og fik det konstateret 100%.

Du skal dog forvente at det kan tage lang tid for din cyklus at falde til ro igen. Hvis du inden du begyndte på p-piller har haft en fast cyklus og hvis du ikke har ændret på vægten, kan det godt være at de ikke vil tjekke det. 

Hvorfor tror du at du har PCO? 

Du kan risikere at i får afvide i skal prøve i et år før der bliver testet  

Anmeld Citér

22. marts 2016

Anonym trådstarter

mpr skriver:

De satte mine undersøgelser igang efter 4 måneder fuldstændig uden menstruation, der gik dog øvrige 4 måneder før jeg havde mulighed til at komme til en special gynækolog og fik det konstateret 100%.

Du skal dog forvente at det kan tage lang tid for din cyklus at falde til ro igen. Hvis du inden du begyndte på p-piller har haft en fast cyklus og hvis du ikke har ændret på vægten, kan det godt være at de ikke vil tjekke det. 

Hvorfor tror du at du har PCO? 

Du kan risikere at i får afvide i skal prøve i et år før der bliver testet  

Jeg har haft to blødninger siden oktober... Inden da, mens jeg stadig var på p-piller, var jeg ved en gynækolog på grund af noget andet.. Hun sagde, at hun kunne se en "tendens" til PCO, men at det på det tidspunkt ligeså godt kunne skyldes min's p-piller... 

De ord sidder selvfølgelig MEGET i mig, nu min menstruation ikke vil blive regelmæssig...

Anmeld Citér

22. marts 2016

mpr

Anonym skriver:

Man vil aldrig kunne tyde om man har pco når man er på p-piller man skal have været mindst 3 måneder uden p-piller før man kan kigge efter sådanne ting. 

Her kan du læse lidt om det da PCO ikke kun har noget at gøre med din menstruation og du derfor med stor sandsynlighed har andre symptomer end blot manglende menstruationer

http://gynaekolog-vittrup.dk/pco

Håber dette kan få dit sind lidt i ro

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.