Hej alle sammen 
Det er første gang jeg skriver et indlæg, men i flere måneder har jeg fuldt med og læst jeres historier for at finde svar på alle mine spørgsmål.
Jeg vil lige fortælle min historie, vil prøve at gøre det kort :-)
Jeg er 26 i dag og stoppede med p-piller for 3 år siden. Da jeg stoppede havde jeg bestemt ikke regnet med hvad der skulle ske i fremtiden. Jeg tænkte at jeg var da sikkert gravid efter første ægløsning. Men sådan gik det ikke. Tiden gik og jeg døjede lidt med smerter under mens, som jeg også gjorde da jeg var på p-piller men det blev værre. Blev endda scannet på sygehuset sommeren 2013 men der var åbenbart ikke noget at se. Jeg havde normal cyklus hver gang og kunne teste positiv stort set til hver ægløsning.
Sidste sommer bestemte jeg for at gå til lægen igen og sagde jeg ville have en henvisning til en fertilitetsklinik. Vi fik en tid i oktober 2015 langt om længe. Til den første undersøgelse blev jeg scannet og fik dommen at jeg har endometriose. En chokolade cyste som sidder i min ene æggestok. Svaret fra lægen var klart - jeg skulle på p-piller igen. 3 pakker i træk og derefter IVF. Så blev det januar 2016 og fik min mens som jeg skulle og ringede straks til sygehuset. Vi startede behandling op i starten af februar. Jeg blev nedreguleret med gonapeptyl og derefter skulle jeg stimuleres med menopur. 9 fine æg blev det til, alle befrugtet dog ikke alle delte sig. Men 1 æg til ÆO og 1 æg i fryseren (fryseægget blev dyrket i 5 dage). Jeg fik også målt min ægreserve tidligere som var FLOT.
Desværre fik jeg svaret i går på blodprøven. Negativ
. Vi havde det på fornemmelsen da jeg begyndte at bløde i lørdags.
Det næste der skal ske er så forsøg med fryseæg. Nu er jeg så nervøs over næste forsøg fordi der "kun" er 1 æg. og der er jo en chance for det ikke overlever optøningen. Så synes det er vildt frustrerende at vi bare skal vente og først finde ud af om der er æg til oplægning på selve dagen og hvis ikke så skal vi vente igen til ny behandling. Ja ventetiden er noget af det værste!
Hvis der sidder nogle der ude som også kun har haft 1 æg i fryseren, hvor ægget har overlevet optøningen - må i meget gerne skrive så jeg måske kan få lidt håb igen til næste forsøg
Anmeld
Citér