At få det sagt til familie og venner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.072 visninger
3 svar
3 synes godt om
20. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej, jeg vil gerne høre fra de af jer der er blevet skilt. Hvordan pokker fik i det sagt til familie og venner? Vores skilsmisse er ikke kæmpe drama og jeg har aldrig delt de isses der ligger til grund for vores brud. Så det vil komme rigtig meget bag på folk. De bagvedliggende grunde er meget følsomme for mig, fordi det lige nu er en stor sorg at vi skal fra hinanden. Derfor kan jeg ikke overskue, at skulle forklare mig. Føler mig meget sårbar lige nu. Men føler samtidig, at min familie og venner jo har brug for en forklaring, men også så de bedre kan være der for mig. For det har jeg også virkelig brug for lige nu.

hvordan gjorde i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2016

Rauw

Jeg skrev en besked til de nærmeste, en kort forklaring uden at gå i detailjer hvor jeg også helt ærligt sagde at jeg ikke havde lyst til at snakke om det så de skulle ikke stille spørgsmål. Det var sådan lige hvad jeg kunne overskue at folk skulle vide. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Loa

Tænker også at din familie og venner sagtens kan være der for dig uden at vide den præcise grund til jeres brud. Den kan komme når/hvis du er klar til at dele det.... 

Anmeld Citér

21. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Min erfaring bygger ikke på egen skilsmisse - blot på overlevering af "andre svære nyheder" ... enten kan du skrive det som en anden foreslår... eller i hvert fald give udtryk for at "her er situationen - kort forklaring - i øvrigt er det svært for os og vi ønsker lidt ro lige nu før vi (måske) får lyst til at snakke om det...

Det er min oplevelse at vi ofte tror at vi skylder omverdenen langt flere informationer end vi egentlig gør. Det her er jeres sorg og krise lige nu - de andres behov er ikke så vigtige. Fortæl hvad du orker - til dem du orker - ikke mere. Det vil de fleste kunne forstå.

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.