Kælderlugt i legetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.543 visninger
6 svar
3 synes godt om
19. marts 2016

Trine89

Jeg har været i kælderen og hente en masse legetøj fra vores den store pige, som jeg regnede med at vi kunne bruge til Lillebror. 

Men det lugter rigtig grimt af kælder, og meget af det er sådan noget Lamaze legetøj som ikke kan vaskes. men hvordan skal jeg få kælderlugten ud af det legetøj så han bruge det. 

Jeg har prøvet at tørre overfalden af og så bare ud og stå hele dagen så det kunne få noget luft, men det lugter stadig grimt. 

Nogen gode råd til hvordan jeg kommer den lugt til livs, så legetøjet kan bruges. 

Kram

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

Julemusen

Jeg har altid vasker lamaze legetøjet ofte da min søn var en gylper. Der er aldrig noget der har taget skade  30 grader uden centrifugering og i et dynebetræk. 

Og alle i mine to mødregrupper har gjort det samme 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Trine89

Men hva så med det som har "elektronik" i sig? 

Vi har fx en elefant med klaver på snablen og en kålorm som kan spille også ? 

Og så må jeg se om jeg kan finde ud af slå centrifugeringen fra på vores vaskemaskine. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Julemusen

Trine89 skriver:

Men hva så med det som har "elektronik" i sig? 

Vi har fx en elefant med klaver på snablen og en kålorm som kan spille også ? 

Og så må jeg se om jeg kan finde ud af slå centrifugeringen fra på vores vaskemaskine. 

Jeg har ogsp den lilla elefanten og kålormen med lyd i hovedet. De virker stadigvæk på trods af vask, men derfor kan jeg selvfølgelig ikke garantere at dit kan holde til det 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Trine89

Julemusen skriver:

Jeg har ogsp den lilla elefanten og kålormen med lyd i hovedet. De virker stadigvæk på trods af vask, men derfor kan jeg selvfølgelig ikke garantere at dit kan holde til det 

Okey. jamen jeg giver det er forsøg. Om det ryger ud før eller efter vask er jo lige meget. Sådan som det lugter nu kan jeg ikke byde babyen det.  

Anmeld Citér

19. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Altså jeg ved det ikke med sikkerhed, men tænker (frygter) lidt at lugten jo skyldes noget, og når jeg tænker kælder, ja så tænker jeg fugt og dermed skimmelsvamp (vi har selv MEGET dårlige erfaringer på det punkt!). Så jeg ville nok lige lægge tingene i blød i Rodalon inden vask for at dræbe evt svampesporer - de forsvinder ikke ved 30-40 grader.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Trine89

Lomm skriver:

Altså jeg ved det ikke med sikkerhed, men tænker (frygter) lidt at lugten jo skyldes noget, og når jeg tænker kælder, ja så tænker jeg fugt og dermed skimmelsvamp (vi har selv MEGET dårlige erfaringer på det punkt!). Så jeg ville nok lige lægge tingene i blød i Rodalon inden vask for at dræbe evt svampesporer - de forsvinder ikke ved 30-40 grader.

Altså kælderen i sig selv er vist tør nok. 
Men det har jeg nu ikke kigget nærmere efter. kan da godt være man lige skulle give det tur med rodalon just in case 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.