min dreng på 4,5 år er begyndt at lave lort i bukserne. Den anden dag skete det 4 gange i løbet af 3 timer. Det var nok samme "lort" men der kom ikke mere når jeg satte ham på toilettet.
Han har været længe om at ville lave lort på toilettet, nok 1 år efter han smed bleen. Så fik han bare ble på, når han skulle. Der var dog en lang periode efter, hvor han havde et uheld i ny og næ. Men i 3-4 måneder har han klaret det helt fint. Men nu er han pludselig begyndt at have uheld igen.
Der er ikke sket noget nyt i vores liv, og han trives fint i børnehaven. Det er i hvertfald vores opfattelse. Han har kun haft uheld dernede, når de har været ude. Og jeg har så opdaget det, når vi kommer hjem. Han har så rendt rundt med lort i bukserne i en time eller 2!
Jeg bliver jo ked af hvis han ikke vil sige det til de voksne, for han skal jo ikke rende rundt med det så længe!
Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal takle den her situation! I starten sagde jeg bare "det kan ske, skidt pyt, vi finder bare noget nyt tøj". Men det har ikke hjulpet, for han blev så ved med at gøre det. Har også prøvet at forklare ham at det ikke er ok at lave lort i bukserne, når man sagens kan gøre det på toilettet. Og i afmagt har jeg også været sur (jeg ved godt det ikke er ok, og jeg hævede ikke stemmen, men bliver bare så frustreret!)
Har I nogle gode råd til hvordan jeg takler det? For har ikke lyst til at blive frustreret, det er fandme ikke ok overfor min dreng!
Skal jeg give ham ble på igen? Kan han "fejle" noget med tarmen? For han laver altså også virkelig meget lort!
Jeg har sagt at han kan sige når han skal, så han kan få ble på til st lave lorten i. Men han husker det ikke, og ved heller ikke om det vil forvirre ham mere.
Anmeld
Citér