Barnets adresse versus samværsordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
7 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej, jeg er igang med at blive skilt. Min ex og jeg er enige om, at børnene skal bo hos mig og have samværd hos ham omkring 4 dage i måneden + han kommer her og spiser aftensmad en til to gange i ugen. Vi al bo i samme bebyggelse. Et familiemedlem foreslog at vi skulle have et barn hver på vores adresse, da det måske var bedre økonomisk, altså i forhold til boligsikring og noget fradrag. kan ikke helt gennemskue det... Er der nogle der ved noget her?

men vigtigst, ifald min ex vil have børnene mere over tid og det endte i retten. Ville det så betyde noget for sagen vis han har haft adresse på det ene barn? 

Sandsynligvis sker det aldrig, men vil ikke gøre noget jeg fortryder senere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg er igang med at blive skilt. Min ex og jeg er enige om, at børnene skal bo hos mig og have samværd hos ham omkring 4 dage i måneden + han kommer her og spiser aftensmad en til to gange i ugen. Vi al bo i samme bebyggelse. Et familiemedlem foreslog at vi skulle have et barn hver på vores adresse, da det måske var bedre økonomisk, altså i forhold til boligsikring og noget fradrag. kan ikke helt gennemskue det... Er der nogle der ved noget her?

men vigtigst, ifald min ex vil have børnene mere over tid og det endte i retten. Ville det så betyde noget for sagen vis han har haft adresse på det ene barn? 

Så vidt jeg ved, hvis han har bopælsretten over det ene barn ville du skulle betale ham børnepenge hver mdr. Og han vil få udbetalt børnetilskud hver 3. Mdr. Til det barn han har.....han vil også alt efter indkomst kunne søge friplads i daginstitution, ekstraordinært børnetilskud og boligsikring.....

Anmeld Citér

18. marts 2016

MinPrins

Jaa det ville Være bedre økonomisk... Men... ærligt så synes jeg det er en meget dårlig ide... jeg tror ikk at det ville Være godt for børnene at skille dem ad og de ser hinanden så lidt... specielt ikk for at få flere penge.. undskyld hvis jeg læser det forkert, men det er sådan jeg læser det...

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym

Ingen tvivl om at du skal have bopæl på alle børn! Hvis far kun ser dem 4 gange om måneden! 

Anmeld Citér

19. marts 2016

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvis de ikke bor ved far, men kun kommer på besøg, så skal de da ikke have bopæl hos ham.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Mom2Two

Barnet der får adresse hos ham, skal jo bo hos ham, ellers går i riiiigtig meget imod cpr loven osv... Du ska desuden betale børnepenge til det barn der bor hos ham, søge samkvem, og i fremtidige retssager står han godt med hensyn til forældremyndighed, fordi barnet har adresse hos ham.. Han ka desuden få diverse tilskud

Anmeld Citér

19. marts 2016

Newsence

Barnet skal opholde mindst halvdelen af tiden hos bopælforældren siger reglen vidst stadig.. Men den er jo svær at bevise med mindre I har en aftale på skrift.. 

Derudover så giver det lige rettigheder for bopælforældren har i den grad flere rettigheder men samværsforælderen så kan man finde ud af det er det en super ide. Men ja hvis I ender i en sag og barnet bor hos faren officielt så skal du søge om bopæl.. For hvis barnet bor hos far er det jo reelt set DIG der har samvær.. Derfor kan du ikke bare eks. Sige at nu skal du have barnet alle dage eller noget. Hvis far en dag vil have flere dage kan han det hvis I ikke har en nedskrevet aftale.. 

Børnene behøver i øvrigt ikke blive skilt ad af den grund.. Det er jo kun deres adresse der bliver skilt ad.. De kan jo være hos mor sammen og hos far sammen.

det er tilgengæld så far der får breve fra tandlæger, sygehus, læger osv.. Her skal der igen være et godt samarbejde for at det virker.. 

Så det med at dele dem kan være en rigtig god ting for nogen men for andre er det anledning til store problemer.. Så I skal tænke jer virkelig godt om og vurdere om det er det rigtige for jer.. 

Anmeld Citér

20. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene! Det er nok bedst at jeg beholder adressen på begge børn nu de skal bo hos mig. Indtil videre er samarbejdet godt og det håber og tror vi begge to vil fortsætte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.