nico3 skriver:
vi har en rigtig hård tid i vores forhold lige for tiden..
jeg ønsker på ingen måde at gå fra min mand, men synes at jeg har svært ved at holde modet oppe og bevare den positive energi. vi har haft mange op og ned ture i vores forhold, men det er første gang jeg har oplevet at få tanken om måske at gå fra ham. jeg sidder tilbage med en følelse af at jeg er ikke opfylder hans behov og at det måske er derfor at han søger til anden side (skriver med en gammel flirt når han har brugt for en at snakke med , i stedet for at bruge mig desværre).. jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde bliver lukket ind til ham, og det gør det svært at se lyset for enden af tunnellen.
hvordan bevare i andre modet og den positive energi når der er problemer i forholdet??? kunne godt bruge nogle gode råd
Øv bøv
nu håber jeg ikke det kommer til at lyde alt for helligt. Men altså.. Hjemme ved os har vi en grundlæggende enighed om at vi vil hinanden og at vi skal være sammen resten af livet, så de problemer vi møder skal vi komme igennem sammen.
Vi skal snakke om tingene, hvilket vil sige at i de perioder hvor der måske går meget hverdag i det hele eller lignende eller andet der får følelserne til at køle lidt af, der tager vi tiden til at snakke om det, så vi hele tiden ved hvor den anden står.
Vi snakker om de svære ting, sådan noget som hvis man har haft nogen følelser der gav en lyst til bare at skride fra det hele, eller at man mødte en i byen man faktisk synes var helt vildt attraktiv eller hvis man måske er blevet lidt småforelsket i en eller anden, forstå mig ret.. Det kræver en helt bestemt indstilling til følelser.. Vi er af den holdning at hvad man føler kan man ikke styre, men hvordan man handler på det kan man styre.. så ja, et par gange i de 10 år vi har kendt hinanden har jeg været smålun på andre mænd, men det betyder ikke at jeg ikke elsker min mand, for det gør jeg.. Så meget at jeg ved at ingen andre nogensinde ville kunne komme imellem os. Disse følelser for andre kan endda gøre mig glad, for det er da en dejlig følelse at have så længe man ikke gør noget "dumt" ud fra dem. Her tænker jeg på at din mand måske synes det er lidt dejligt at den der gamle fling kan lide ham og det er i mine øjne okay, så længe han ikke bruger hende på bekostning af dig, som jo burde være den han bruger mest.
Jeg ville aldrig acceptere at min mand brugte en anden til at snakke med I STEDET for mig, det er ikke ok.
det jeg vil frem til er at jeg synes du skal snakke med ham om hvordan du har det, med ærlighed kommer man længst. Hvis man gør det "ordentligt" spørg ham om hvad det er han evt. Mangler fra dig og find ud af om der er noget du mangler fra ham. Så vil i blive stærkere.. og så er forebyggende arbejde, anderkendelse af den andens følelser uden at bebrejde eller tage det personligt (med mindre det er det), ærlighed, respekt og samtale virkelig mine bedste råd til alle forhold.
håber i finder ud af det.