Dilemma - inviteret til fødselsdag i uge 38

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tage med eller blive hjemme?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

832 visninger
9 svar
9 synes godt om
18. marts 2016

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Vi er blevet inviteret til stor 60års fødselsdag, når jeg er 38 uger henne. Festen foregår ca. 1,5 times kørsel fra OUH, hvor jeg skal føde. 

Jeg er i tvivl om jeg "tør" tage med..

Jeg har tidligere født i uge 37 og uge 39 hhv. 4 og 2 timer efter første ve. Så hvis fødslen skulle gå igang, er jeg lidt bekymret for om vi kan nå til OUH i tide. Plus 1,5 times kørsel med veer lyder heller ikke særlig fedt

Så kunne vi selvfølgelig bare tage Esbjerg sygehus, men baby og jeg skal indlægges i min. 48 timer efter fødslen og så ville jeg godt nok være ked af at ligge i Esbjerg, mens familien er hjemme på fyn. 

På den anden side, hvad er oddsene så for at jeg føder lige præcis den dag.. 

hmm, hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

Benjamins'mor

FruHimmelblå-86 skriver:

Vi er blevet inviteret til stor 60års fødselsdag, når jeg er 38 uger henne. Festen foregår ca. 1,5 times kørsel fra OUH, hvor jeg skal føde. 

Jeg har tidligere født i uge 37 og uge 39 hhv. 4 og 2 timer efter første ve. Så hvis fødslen skulle gå igang, er jeg lidt bekymret for om vi kan nå til OUH i tide. Plus 1,5 times kørsel med veer lyder heller ikke særlig fedt

Så kunne vi selvfølgelig bare tage Esbjerg sygehus, men baby og jeg skal indlægges i min. 48 timer efter fødslen og så ville jeg godt nok være ked af at ligge i Esbjerg, mens familien er hjemme på fyn. 

hmm, hvad havde I gjort?

Jeg havde taget afsted, hvis du begyndte at mærke lidt optakt ville jeg evt køre hjem så du i tilfælde af at fødslen starter er tæt på sygehuset.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Newsence

Jeg var taget med og ved det mindste så kørt hjem.. Jeg ville fortælle personen der fylder  at jeg rigtig gerne vil med men da jeg er så langt henne bliver det et måske AT jeg kommer og måske kommer jeg kun ganske kort og at det kan blive nødvendigt at melde afbud i sidste sekundt. Og hvis han/hun er helt med på det så ville jeg sige at jeg kommer.  

Anmeld Citér

18. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg var taget med - og havde vendt om hvis der var optræk til noget. Worst case er det at tage til et andet hospital, selv hvis det skulle være. 

Men jeg er nok også mere optimistisk end gennemsnittet og tænker, at det såmænd nok løser sig... 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Steffecph

Da jeg var 39+5 var vi til barnedåb, 1 time væk fra sygehuset. Det var ikke et problem for mig. Vi ville dog køre hvis der skete det mindste. Det gjorde der desværre ikke 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Doubleup

FruHimmelblå-86 skriver:

hmm, hvad havde I gjort?

Med min datter tog jeg til 50 års 39+5, det var lige i nærheden så om vi skulle køre 2 minutter længere på sygehuset overlevede jeg nok. Intet skete og fødte 42+0 :-)

Anmeld Citér

18. marts 2016

Rauw

Jeg kan ikke se noget problem i at tage med, hvis du begynder at mærke noget tar i jo bare hjem igen. Medmindre du ikke rigtig gider/overskuer/har lyst selfølgelig, det er helt iorden at bruge graviditet som undskyldning og sige at i ikke kommer 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Risse

FruHimmelblå-86 skriver:

hmm, hvad havde I gjort?

Jeg ville tage med, men med det forbehold at du kan aflyse på dagen, eller smutte uden varsel, hvis du skulle mærke noget optakt. Tænker at det kan de vel godt forstå 

Anmeld Citér

18. marts 2016

lineog4

Jeg var taget med. Har selv fødsler i bagagen der tog under to timer og alligevel tog jeg gladeligt over termin både til zoo og bon bon land med ungerne i offentlig transport - dog ikke uden mormor, da der skulle være en til st tage ungerne hvis jeg skulle gå i fødsel. 

Hvad var det værste der kunne ske? At jeg fødte på et andet hospital eller i en ambulance? 

Der skete intet forresten og jeg fødte fint den dag jeg blev sat i gang  og jeg nåede alle de ting jeg ønskede mig med de store børn 

Anmeld Citér

18. marts 2016

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Tak for alle jeres svar

Jeg hælder også selv til at tage med. Men med forbehold om at vi måske ender med at køre tidligt.

Det er også kun fordi, at jeg de andre gange har født rimelig hurtigt og uden de store tegn på noget som helst før fødslen pludselig var igang, at jeg bliver en smule i tvivl. Og så fordi, at jeg nødigt vil indlægges et par dage på et sygehus 150km væk fra familien. Men igen, hvad er oddsene også for, at det lige bliver den dag, at baby melder sin ankomst

Skal nok passe, at jeg denne gang ender med at gå over tidSelvom at jeg da ikke håber det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.