Ammetøj nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.547 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er gravid og har termin om 3 uger og skal snart pakke tasken med tøj til de første par dage på sygehuset. Jeg tænker på om Ammetøj er nødvendigt? Jeg har købt amme bh'er og ammetoppe men ikke decideret tøj. Hvad gør i andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er gravid og har termin om 3 uger og skal snart pakke tasken med tøj til de første par dage på sygehuset. Jeg tænker på om Ammetøj er nødvendigt? Jeg har købt amme bh'er og ammetoppe men ikke decideret tøj. Hvad gør i andre?

Ammetøj er slet ikke en nødvendig beklædning heller ikke når du kommer hjem men om det er rart at have kommer jo an på din blufærdighed  

Personligt ville jeg bare tage ammetoppe og cardigans med eller trøjer med mulighed for let og hurtig adgang 

Anmeld Citér

17. marts 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg har brugt ammebher og eller bare en alm strop bluse der er elastisk med en alm trøje over.. Svar det nemt at trække den ene trøje ned og den anden op. Baby spiste diskret og jeg var dækket til.. Det fungerede fint for mig

Anmeld Citér

17. marts 2016

MorTil3+

Jeg har altid kun brugt amme bh og almindelige toppe. Tilgengæld har jeg ikke haft brug for det før efter en uges tid da mine bryster altid har vokset fuldstændig sindssygt indtil mælken var løbet ordentligt til, og de har været så spændte og ømme at jeg ikk ku holde ud at ha bh på. Istedet brugte jeg de der net trusser der er på sygehusene og klippede bunden ud så det var en slags tanktop og så satte ammeindlæg i. 

Anmeld Citér

17. marts 2016

Mortil2drenge<3

Jeg har kun invisterede i 2 ammebher, jeg føler ikke det er nødvendigt lige nu med amme bluser osv 

Anmeld Citér

17. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Blot en helt almindelig top/stropbluse her - og så en cardigan over. Det må kunne gøre det

Anmeld Citér

17. marts 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Amme bh'er er nødvendige synes jeg. Men brugte aldrig ammebluser. Havde bare en let tilgængelig strop på. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Faktisk syntes jeg at det er møg besværligt med en ammebluse udover en ammebh med samme åbne/ lukke mekanisme ligepludselig sidder du med flere lag under barmen og prøver at få din baby på plads 

Anmeld Citér

18. marts 2016

lineog4

Har aldrig brugt andet amme tøj end en ammebh. Har dog tænkt over ikke at gå i kjoler med mindre de kunne åbnes foran, var glad for cardigans mm. 

På barselsgangen levede jeg i deres skjorter og hvis jeg så skulle se lidt bedre ud så havde jeg en cardigan over. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg lever i h&ms ammetoppe, også en cardigan over. 

Nu støder jeg sikkert nogen, men synes det er meget underligt at hive hele blusen op og sidde der med bar mave når man ammer i offentligheden. Jeg har dem man lukker op, lige som en ammebh, så lukker jeg bare op og tager en stofble hen over toppen af brystet, så aner folk dårligt at man ammer. 

Men jeg er heller ikke mega solgt over min mave efter fødslen, slet ikke når man sidder ned

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.