God sent aften piger
Jeg starter op som private dagplejer, ligeså snart jeg finder nogle skønne børn. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at være lidt "anderledes" end andre private dagplejer, men uha ja, syntes ikke jeg kan komme på hvad det lige skulle være, ætylen kunne lave, som ikke alle andre dagplejer laver?
Har i nogle forslag?
Altså vi bor i et ganske almindelig parcel hus, i et villakvarter, i haven har vi katte, som elsker at blive leget med, redt og sove
Så har vi høns, som går inde i en hønsegård, og havde tænkt, at børnene selv skulle være med til at hente æg derfra.
Vi har drivhus, og tænker her, at børnene skal være med til at vande, hente frugt og grønt, plante blomster hist og her, som de selv forspirer i drivhuset.
Et stykke af haven, hvor der er græs, var tanken at jeg ville lave en stor urtehave, hvor børnene og jeg planter grøntsager kartofler osv, og så skal de selv være med til at hente grøntsagerne ind nogle dage mm ugen, til deres mad, og tilberede dem til deres frokost/eftermiddags mad.
Jeg har gjort det muligt, at kunne kører med børnene, så vi kan kører til stand, skov osv, selvfølge hvis forældrene accepterer dette.
Men alle de ting laver en dagplejer jo nok allerede, så helt anderledes er det jo nok ikke.
Men hvad kunne jeg ellers lave/Gøre af anderledes ting? Har i nogle forslag til noget?
Ville så gerne have noget at min dagpleje blev kendt ved at jeg gjorde her.
Kom med gode råd, lige fra at tage i cirkus en gang om ugen, til at lave bål hver dag