Erfaringer fra 2.-/fleregangs gravide :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer!

Jeg er gravid med vores 2. barn og er 10 uger henne, så det er skønt
Jeg kan ikke lade vær med at få lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke er lige så utålmodig og spændt som da vi ventede vores søn. 
Det er ikke fordi at barnet ikke er ventet eller at jeg ikke glæder mig til at få et barn mere, men mit fokus er primært på vores søn og derfor spekulere jeg ikke så meget over graviditeten og vores nye lille liv. 
Er det normalt at man kan forholde sig så forskelligt til sin graviditet? Er bare bekymret for om det også har betydning for alle de følelser som gerne skulle komme til vores kommende barn efter fødslen. Har en forventning om at man elsker sine børn lige meget, men bliver da helt nervøs for om det er sådan når jeg ikke føler den samme begejstring som under min første graviditet. 

Har en veninde som var så glad på vores vegne, men kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke var ved at gå ud af mit gode skind af begejstring.  (Hun har selv 2 børn så går ud fra at hun var meget positiv under begge sine graviditeter selv)

Måske min store lykke for vores søn bare overskygger graviditeten da den ikke er så håndgribelig, det håber jeg for så skal kærligheden helt sikkert nok vokse enten senere i graviditeten eller ved mødet med det lille pus  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej med jer!

Jeg er gravid med vores 2. barn og er 10 uger henne, så det er skønt
Jeg kan ikke lade vær med at få lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke er lige så utålmodig og spændt som da vi ventede vores søn. 
Det er ikke fordi at barnet ikke er ventet eller at jeg ikke glæder mig til at få et barn mere, men mit fokus er primært på vores søn og derfor spekulere jeg ikke så meget over graviditeten og vores nye lille liv. 
Er det normalt at man kan forholde sig så forskelligt til sin graviditet? Er bare bekymret for om det også har betydning for alle de følelser som gerne skulle komme til vores kommende barn efter fødslen. Har en forventning om at man elsker sine børn lige meget, men bliver da helt nervøs for om det er sådan når jeg ikke føler den samme begejstring som under min første graviditet. 

Har en veninde som var så glad på vores vegne, men kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke var ved at gå ud af mit gode skind af begejstring.  (Hun har selv 2 børn så går ud fra at hun var meget positiv under begge sine graviditeter selv)

Måske min store lykke for vores søn bare overskygger graviditeten da den ikke er så håndgribelig, det håber jeg for så skal kærligheden helt sikkert nok vokse enten senere i graviditeten eller ved mødet med det lille pus  

Jeg er sikker på det er helt normalt  

I den første graviditet er der ikke så meget andet der fylder ... I denne har du jo et andet barn du også skal tage dig af + mere vasketøj og faste rutiner for at få hverdagen til at glide Der er bare meget mere at tænke på - som fylder ... 

Og så vil jeg minde om at det ikke nødvendigvis er kærlighed ved første blik at blive mor - hverken første eller anden gang... Man skal jo lige lære det lille menneske at kende    

Anmeld Citér

16. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg tænker det er helt nomalt!

Første gang, går man vildt meget op i hva uge man er i osv, anden gang, ka man nærmest ik huske hvilken uge man er i, fordi der er så mange andre ting der fylder i hverdagen.

Jeg gik heller ik så meget op i læger, jordmore osv anden gang, fordi nu havde jeg jo prøvet det meste anden gang.

Kærsten var med til første jordmor besøg anden gang, første gang var han med til nærmest det hele osv. Vh stine

Anmeld Citér

16. marts 2016

Dorthe1986

Bare rolig   jeg venter også andet barn og sidste gang kunne jeg i søvne hvor langt jeg var henne præcist med uger og dage og sgu lige før det også var timer  denne her gang ved jeg nogenlunde at jeg er i 22. Uge, men kan sagtens først opdage dagen efter at hov nu er jeg da gået ind i næste uge  jeg glæder mig og er spændt på at møde hende og finde ud af hvad hun er for en Bette en. Men det er anderledes den her gang måske fordi jeg har prøvet det før, første gang var alt ukendt   men altså nu har jeg mærket liv længe og det hjælper også på det. Og tror på ingen måde det har betydning for ens kærlighed til barnet. Jeg er overbevist om at man elsker sine børn lige højt men på forskellig vis 

Anmeld Citér

16. marts 2016

lillespir26

https://www.saxo.com/dk/2-paa-stribe_rebecca-natasha-albinus_hardback_9788777496929?gclid=CLbEjurExMsCFanOcgodoNEDeg&gclsrc=aw.ds  

Prøv at læse denne bog så er jeg sikker på du lige som mig nok skal finde ro omkring dine tanker og følser omkring nr 2

jeg har selv en pige på 13 mdr og venter nr 2 til maj og kan genkende det du skriver 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres beroligende svar! Dejligt at jeg ikke er den eneste som oplever det at være mindre opslugt af graviditeten i forhold til første gang  
Har lagt mærke til at jeg dunker mig selv lidt i hovedet fordi jeg ikke har haft de samme vilde følelser omkring det og havde tænkt at det var dumt hvis det slet ikke var så unormalt 
Jeg bruger hele min dag på vores søn og følger nøje hans udvikling som bare flyver afsted. 
Glæder mig til at kunne mærke spark i maven, der håber jeg lidt at det bliver mere virkeligt og til den tid er vores søn sikkert også startet i dagpleje. Det vil nok give mig mere tid til at tænke over det som der sker inde i kroppen 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

lillespir26 skriver:

https://www.saxo.com/dk/2-paa-stribe_rebecca-natasha-albinus_hardback_9788777496929?gclid=CLbEjurExMsCFanOcgodoNEDeg&gclsrc=aw.ds  

Prøv at læse denne bog så er jeg sikker på du lige som mig nok skal finde ro omkring dine tanker og følser omkring nr 2

jeg har selv en pige på 13 mdr og venter nr 2 til maj og kan genkende det du skriver 

Hvor sjovt, jeg har stået i boghandlen og overvejet at købe den bog som var på tilbud til 50 kr men endte med at gå uden. Måske jeg skulle have købt den alligevel hehe. Min søn bliver 8 mdr i dag, så her bliver der 15 mdr imellem de to

Anmeld Citér

16. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Hvor sjovt, jeg har stået i boghandlen og overvejet at købe den bog som var på tilbud til 50 kr men endte med at gå uden. Måske jeg skulle have købt den alligevel hehe. Min søn bliver 8 mdr i dag, så her bliver der 15 mdr imellem de to

Kan kun sige køb den den er virkelig god og jeg er som sagt virkelig blev rolig omkring mine følelser og tanker og jeg mangler 1/3 del af den endnu 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Anonym trådstarter

lillespir26 skriver:

Kan kun sige køb den den er virkelig god og jeg er som sagt virkelig blev rolig omkring mine følelser og tanker og jeg mangler 1/3 del af den endnu 

De havde den heldigvis dernede endnu, så den er købt ;-)

Anmeld Citér

17. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

De havde den heldigvis dernede endnu, så den er købt ;-)

Så er det bare igang med læsning og tuderi haha 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.