Manden rejser meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.070 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2016

Anonym trådstarter

Min mand har fået nyt job. Et drømmejob for ham. Det er en nyoprettet stilling, så vi kendte ikke det nøjagtige jobindhold på forhånd, men nu viser det sig at indvolvere en del rejsedage. 

Jeg har det svært med dette. På den ene side vil jeg ho gerne støtte min mand og medvirke til at han gør det godt i sit job. Det har vi også brug for som familie økonomisk. Men jeg føler mig så ensom de dage han er væk, og jeg er alene med vores barn på 13 mdr. Vores familier bor ikke lige i nærheden og jeg har ikke så mange venner i området. Jeg føler også, at jeg er nødt til at sætte mine egne ambitioner på stand-by og nøjes med et kedeligt familievenligt job, for at familiens dagligdag kan hænge sammen. Nu lyder jeg måske lidt egoistisk 

Er der nogen af jer, hvis mænd rejser meget/er meget væk? Hvordan klarer i hverdagen rent praktisk? Og hvad gør I med ensomheden? Og hvad med parforholdet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

Frk.87

Min kæreste ligger ude hver uge.. Tager afsted mandag nat og kommer hjem torsdag aften.. 

Klare hverdagen ved at have faste rutiner, men nu er min pige osse 4år.. Det med at være at være lidt ensom kender jeg godt.. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Joan ( Smallie )

Min mand tager afsted tidligt mandag morgen og komme hjem igen torsdag eller fredag.

Lige nu går jeg desværre sygemeldt men da jeg arbejdet gik hverdagen hurtig og der er nok at gøre så det er nemmest at køre det hele ind i en rutine. Og hvis du kommer til at føle dig ensom kan du jo finde nogen venner du kan ses med om aften

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym

Jeg har en mand der er meget væk. Han er soldat, så det inkluderer udsendelser engang i mellem. Derudover er der mange øvelser og kurser, så det er sjældent vi har en helt almindelig måned hvor han fx er hjemme hver dag.

Vi bor også langt fra al familie, og det har taget mig en del år at opbygge et godt netværk her. Jeg følte mig meget ensom i de første år, men jeg fortryder ikke idag.

Vi har - lige om lidt - to børn, og det er bare en alletiders indgangsbillet til at møde nogen med børn på samme alder, og måske endda fælles interesser og ståsted i livet.

Jeg har et helt almindeligt job, jeg vil faktisk gerne ned i tid for at få mere tid til børnene. Og selvom jeg drømmer om en lederstilling en dag, så er det bare slet ikke lige nu. Mine børn er kun små en gang, og jeg skal nok nå at udleve mine drømme også. I et forhold tager man hensyn til hinanden, og hvis du fx beder ham om at skære ned på rejseaktiviteten om 5 år, så du kan prioritere arbejdet, så skal i helt sikkert nok finde en løsning på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.