Ondt i maven... Er det almindeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. marts 2016

Loa

Ja man skulle ikke tro jeg havde prøvet det før...  I hvert fald kan jeg huske sådan ca ingenting fra første gang.... 

Jeg er 16+1 i dag og har haft sådan mystisk ondt i maven i et par dage. Skal jeg være bekymret eller er det helt normalt med ondt i maven? Frygter virkelig at det skulle være fordi der var noget galt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

jmpk

Kan det være blærebetændelse?

Jeg har altid lidt meget af blærebetændelse, og havde det 4 gange under graviditeten. Alle gange føltes forskelligt, men den ene gang følte jeg det som voldsomme smerter i maven. Det var så voldsomt at jeg ikke kunne stå oprejst. Penicillin et par dage og så var det væk igen. 

Gik på et andet tidspunkt med blærebetændelse i 3-4 uger uden behandling. Det resulterede i nyre-/bækkenbetændelse, 4 dage på hospitalet og alverdens undersøgelser. 

Så det kan godt betale sig lige at smutte til læge og få sin urin stix'et.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Loa

jmpk skriver:

Kan det være blærebetændelse?

Jeg har altid lidt meget af blærebetændelse, og havde det 4 gange under graviditeten. Alle gange føltes forskelligt, men den ene gang følte jeg det som voldsomme smerter i maven. Det var så voldsomt at jeg ikke kunne stå oprejst. Penicillin et par dage og så var det væk igen. 

Gik på et andet tidspunkt med blærebetændelse i 3-4 uger uden behandling. Det resulterede i nyre-/bækkenbetændelse, 4 dage på hospitalet og alverdens undersøgelser. 

Så det kan godt betale sig lige at smutte til læge og få sin urin stix'et.

Shit det ville jeg da i hvert fald aldrig selv tænke det kunne være 

Har ikke rigtig døjet med det før, men det udelukker det jo selvfølgelig ikke.

Synes bare det er sådan lidt jag en gang i mellem og så bliver jeg sgu lidt bekymret...

Anmeld Citér

15. marts 2016

Berta

Hej

Jeg har her i 2. graviditet haft betydeligt mere ondt i maven sammenlignet med første graviditet. Noget har været hvad jeg tænker er ligament smerter og noget har været mere smertefulde plukkeveer - og noget af det måske bare smerter fra livmoderen der vokser. Jeg har endnu ikke haft blærebetændelse  - det havde jeg et par gange i første graviditet. 

Jeg vil også anbefale at du bliver tjekket for blærebetændelse. Hvis ikke det er forklaringen vil jeg bare sige at jeg har haft en del ondt uden god forklaring - og min baby har det godt, vokser og jeg mærker liv nu dagligt. (Er i uge 25 nu)

Mine smerter kommer hyppigst når jeg har haft lidt for travlt / arbejdet hårdt fysisk og båret for meget på min store dreng. 

Jeg håber for dig at dine smerter forsvinder igen.  

/Berta

Anmeld Citér

15. marts 2016

Loa

Berta skriver:

Hej

Jeg har her i 2. graviditet haft betydeligt mere ondt i maven sammenlignet med første graviditet. Noget har været hvad jeg tænker er ligament smerter og noget har været mere smertefulde plukkeveer - og noget af det måske bare smerter fra livmoderen der vokser. Jeg har endnu ikke haft blærebetændelse  - det havde jeg et par gange i første graviditet. 

Jeg vil også anbefale at du bliver tjekket for blærebetændelse. Hvis ikke det er forklaringen vil jeg bare sige at jeg har haft en del ondt uden god forklaring - og min baby har det godt, vokser og jeg mærker liv nu dagligt. (Er i uge 25 nu)

Mine smerter kommer hyppigst når jeg har haft lidt for travlt / arbejdet hårdt fysisk og båret for meget på min store dreng. 

Jeg håber for dig at dine smerter forsvinder igen.  

/Berta

Tusind tak for svar. Det kunne jo helt bestemt godt være nogle af de ting du nævner. Kan bare slet ikke huske første graviditet og så bliver jeg pludselig i tvivl om, om det er helt ok... 

Tror jeg havde lidt mave smerter/ligament smerter, men først noget senere i sidste graviditet...

Anmeld Citér

16. marts 2016

jmpk

Loa skriver:

Shit det ville jeg da i hvert fald aldrig selv tænke det kunne være 

Har ikke rigtig døjet med det før, men det udelukker det jo selvfølgelig ikke.

Synes bare det er sådan lidt jag en gang i mellem og så bliver jeg sgu lidt bekymret...

Altså første gang jeg havde blærebetændelse var lige i starte af graviditeten, og jeg gik til læge pga. smerter i underlivet. Lægen undersøgte mig og snakkede om GUL, og jeg blev sendt til gynækolog for t få lavet en indvendig scanning. Alt var okay, så de stix'ede min urin - jeg holdt fast på at jeg bestemt ikke havde blærebetændelse for det vidste jeg bestemt hvordan føltes. Det havde jeg så 

Jeg havde til sidst i graviditeten en stående aftale med lægen om at jeg bare smuttede forbi klinikken og fik lægesekretæreren til at give mig en stix hvis jeg var i tvivl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.