1. forsøg med icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej

Vi har været igennem 3 inseminationsforsøg uden held, så nu er vi gået videre til reagensglasbehandling. Lægerne har anbefalet at vi starter med ICSI behandling, da der ingen forklaring er på, at vi er ufrivilligt barnløse.

Da det er første gang, så er jeg meget nysgerrig for at høre erfaringerne fra andre, som har prøvet ICSI behandling.

Hvor lang tid gik der fra 1. Stimulationsdag til I fik taget æg ud? Hvor mange æg havde I ved ægudtagning? Lykkedes behandlingen for Jer?

Jeg har sat forventningerne meget højt op, så jeg er bange for, at hvis det ikke lykkes i 1. forsøg, så vil det blive psykisk hårdt for mig, så nogle succeshistorier meget velkomne :-)

Hilsen

A

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

FrkHS

Mener der gik hhv 14 og 15 dage med stimulation og så indtil ægudtagning ved mine to icsier(er selv uforklarligt barnløs og var igennem 8 iui før mine icsi, da jeg er gift med kvinde og vi bruger donor).

Ved første udtagning fik jeg 7 æg ud. Et blev sat op og ingen var gode nok til frys. Blev desværre ikke gravid. Anden udtagning gav 6 æg. Et op og to dyrket videre til frys. Blev desværre heller ikke gravid på denne oplægning. Holdt et par måneders pause fra start november til start januar og fik så lagt er fryseæg op. Til vores store lykke blev jeg gravid på fryseægget, men desværre var der ikke hjerteblink ved scanning 7+4 og har netop gennemgået en medicinsk abort og venter på kroppen igen bliver klar til behandling.

Rigtig meget held og lykke med første forsøg!

Anmeld Citér

15. marts 2016

FrkC

Jeg var til æu 13 dage efter første stimulation, fik 23 æg ud .. 15 blev befrugtet og 2 klarede sig til dagen for æo (5. Dagen) .. 1 blev lagt i fryseren og det andet blev til min søn :) Det var vores første forsøg :) 

Pøj pøj til jer !! 

Anmeld Citér

17. marts 2016

Tex

Jeg har fået taget æg ud på 11.-14. dagen i vores 4 ICSI forsøg.

Har fået taget 10-17 æg ud, to gange overlevede ingen æg til oplægning og to gange har jeg fået et æg lagt op (og i sidste forsøg også haft et til frys).

Vi var primært i behandling pga. nedsat sædkvalitet, men den er nu normal, så vi er vel også kommet i gruppen af uforklarligt barnløse - og desværre endnu ikke en happy ending

Held og lykke til jer!

Anmeld Citér

19. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Her var vi igennem tre forsøg  (dog IVF - men processen for jer er jo den samme). Har fået taget mellem 5-19 ægte ud hver gang - på 12.-14. cyklusdag. Alle forsøg er endt i oplægning. Første forsøg negativt. Anden gang endte som bio ved 6+1. Tredje gang fik vi to ægte til fryseren og to lagt op - og jeg er pt. 38 uger henne med en pige.

Det er stort og overvældende at skulle i gang - og det er naturligt at forventningerne stiger. Det lykkes også for nogen første gang. For mange skal lægerne dog bruge lidt tid på at spore sig ind på rette behandling, præparater og doser - og derfor kan det tage mere end et forsøg, før den er der.

Krydsede fingre i jeres retning!

Ps: Hvor er I i behandling henne? Interessant at de vælger ICSI som standard, hvis din mands sædkvalitet ikke er nedsat...

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej

Tillykke med at det er lykkedes for Jer! Vi er i behandling på Holbæk sygehus. Grunden til de har valgt ICSI istedet for IVF som første forsøg er fordi de mener, at pga. der ikke var succes med 3 inseminationsforsøg og der ikke er nogen forklaring på, hvorfor vi ikke kan blive gravide og min cyklus er nogenlunde normal, så vil det være mest sikkert med ICSI. 

Men hold da op, hvor er jeg meget spændt på det hele, pt. er planen, at jeg skal skannes på mandag og så have taget æg ud på onsdag, min tanker går hele tiden på om der mon kommer til at være nok æg og om de udvikler sig som de skal, når de kommer ud og bliver befrugtet. 

Hilsen

A

Anmeld Citér

19. marts 2016

grinny

Vi var igennem IVF (næsten det samme) reagerede ikke så godt på hormonerne så lavede kun 3 æg, alle 3 æg blev befrugtet men kun 1 kunne bruges så det fik jeg lagt op og blev gravid og er nu 8+2 og har set et hjerte der slår 

Var selv helt i kulkælderen da jeg fik af vide at der kun var 3 æg havde jo regnet med over 5, men det er altså nok 

Held og lykke 

Anmeld Citér

20. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for dit svar og tillykke med graviditeten! Det er super rart at høre, at det godt kan lykkedes, selvom der ikke er mange æg ��. Jeg har også hørt, at hvis der er rigtig mange æg, så kan kvaliteten af de enkelte æg være dårligere. Jeg glæder mig meget til at høre, hvor mange æg der imorgen ��

Anmeld Citér

23. marts 2016

Anonym trådstarter

Juhu, vi til ægudtagning idag og jeg fik taget 8 æg ud, hvor et par af dem skulle skylles ud. Så tegner godt for at jeg kan få lagt et æg op på lørdag og forhåbentlig også få nogen i fryseren ��

Anmeld Citér

23. marts 2016

Risse

Her tror jeg at jeg var på hormonerne i 10 dage inden jeg fik ovitrellen.

Her var der også 8 æg at tage ud, som alle blev befrugtet, hvorfor jeg fik lagt et 4cellet æg op 2 dage efter ÆU. Det blev desværre ikke til noget, for det satte sig aldrig fast, men de dyrkede de resterende 7 videre til blastocyster, hvoraf 5 klarede den og blev lagt i fryseren. 

men selvom jeg ikke blev gravid ved første friske forsøg, så blev jeg det med den første fryseblasto, som er en noget mildere proces og vi har stadig 4 tilbage i fryseren, så vi håber på der en dag er til en bror eller søster  

Masser af held og lykke til jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.