Til sosu ass.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Kontakt din læge..... måske du skal sygemeldes? 

Er det ikke løsningen frem for job skifte nu? Deltids sygemelding er jo også en mulighed.

Der er mange problematikker i denne sag. Denne var kun 1 af dem... jeg orker heller ikke et nyt job. Da jeg virkelig er et vane mennesker. Hader og begynde et nyt sted. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Der er mange problematikker i denne sag. Denne var kun 1 af dem... jeg orker heller ikke et nyt job. Da jeg virkelig er et vane mennesker. Hader og begynde et nyt sted. 

Jeg syntes virkelig du skal tale med din læge. Stress er en alvorlig ting.

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym

Hejsa,
Jeg er ikke i aftenvagt men dagvagt 30 timer Udekørende og får knap 12000 udbetalt (men betaler også 40% i skat af sikkerheds årsager)
Men jeg er sygemeldt fuldtid og har termin til juli, og det er hovedsagelig pga jeg har en leder der ikke kan håndtere en medarbejder med psykiske belastninger..
(jeg mistede sidste år et par uger efter fødslen) og derfor er jeg naturligvis mere nervøs anlagt i denne graviditet, og efter ta have forsøgt jeg ved ikke hvor mange gange med at få det til at fungere med min leder (men hun ryger konstant tilbage i den gamle bane) har jeg efter aftale med egen læge, fagforening og leder besluttet at en sygemelding resten af graviditeten er det bedste for mig, og jeg sir dig, siden den dag jeg blev sygemeldt har jeg bare haft det kanon godt, og kan mærke det bare er det rigtige, MEN jeg skal også finde nyt arbejde bagefter med mindre min leder ikke er der mere, (jeg er ikke den eneste der har problemer med hende)

håber du kunne bruge min oplevelse til noget

Anmeld Citér

14. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa,
Jeg er ikke i aftenvagt men dagvagt 30 timer Udekørende og får knap 12000 udbetalt (men betaler også 40% i skat af sikkerheds årsager)
Men jeg er sygemeldt fuldtid og har termin til juli, og det er hovedsagelig pga jeg har en leder der ikke kan håndtere en medarbejder med psykiske belastninger..
(jeg mistede sidste år et par uger efter fødslen) og derfor er jeg naturligvis mere nervøs anlagt i denne graviditet, og efter ta have forsøgt jeg ved ikke hvor mange gange med at få det til at fungere med min leder (men hun ryger konstant tilbage i den gamle bane) har jeg efter aftale med egen læge, fagforening og leder besluttet at en sygemelding resten af graviditeten er det bedste for mig, og jeg sir dig, siden den dag jeg blev sygemeldt har jeg bare haft det kanon godt, og kan mærke det bare er det rigtige, MEN jeg skal også finde nyt arbejde bagefter med mindre min leder ikke er der mere, (jeg er ikke den eneste der har problemer med hende)

håber du kunne bruge min oplevelse til noget

jeg føler min Leder misbruger mig. F.eks havde jeg hele julen. Ingen problemer jeg hjælper gerne. Jeg har næsten ALLE helligdagene. Og sidste sommer måtte jeg rykke min ferie fordi alle ønskede sommerferie i de hotte uger (uge 29 og 30) I år må jeg rykke den igen fordi det ikke kan gå op. Jeg er ofte ene assistent til 28 beboer og 2 hjælpere! Jeg er træt, slidt og led og ked af alt

Min leder siger hold ud og lover grønne skove men det bliver aldrig til noget.

Anmeld Citér

14. marts 2016

alenemor42

Anonym skriver:

jeg føler min Leder misbruger mig. F.eks havde jeg hele julen. Ingen problemer jeg hjælper gerne. Jeg har næsten ALLE helligdagene. Og sidste sommer måtte jeg rykke min ferie fordi alle ønskede sommerferie i de hotte uger (uge 29 og 30) I år må jeg rykke den igen fordi det ikke kan gå op. Jeg er ofte ene assistent til 28 beboer og 2 hjælpere! Jeg er træt, slidt og led og ked af alt

Min leder siger hold ud og lover grønne skove men det bliver aldrig til noget.

Kontakt fagforeningen ! 

Anmeld Citér

15. marts 2016

MorDk

Anonym skriver:

Nej, det lidt af et dyk... 

Men bedre end at gå ned med stress! 

Penge er ikke alt husk det. Heller mindre i løn end at gå ned med stress.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym

Du bliver nød til at tag dit helbred mere i fokus end lønnen..   Jeg ved godt du vil miste penge, men det alternativ du har er bare ikke bedre....

Jeg lyttede ikke til min krop da den skreg til mig at den var helt gal... Idag har jeg en nogenlunde da jeg "kun" har ondt i hovedet, er træt, manglende syn og hørelse i den ene side og en lillefinger der sover.....og hele kroppen er generelt bare helt øm og ubehagelig

Imorgen kan det være endnu værre eller en anelse bedre.....

Stress er slet ikke noget at skubbe fra sig og køre videre med uden at stoppe op og gøre noget ved det.... Efter 4 år uden at lytte, eller ignorere det kan jeg se frem til et rigtig langt forløb hvor jeg skal tilbage til livet og bare have en hverdag der i det mindste kan fungere...

Pas på dig selv.... Ingen andre gør det, og slet ikke når det går helt galt.... Folk kan støtte men kun du kan gøre noget ved det 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym

Tommelfinger regel Nr 1 

Aftenvagt 30 timer svare ala 37 timers dagvagt. Nogle er også ansat 37 timer oaftenen.men ville personligt hellere tage ekstra vagter når energien var der. 

Ydermere vil jeg anbefale 5 2. Det giver fridage til at koble helt fra. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym

Jeg er fast aftenvagt med 28 timer. 

Får ca 24.000 før skat, efter skat ca 16.800 udbetalt. Afhænger lidt af om der er 2 arbejdsweekender eller kun 1. Pga weekendtillæggene. 

Tag fat i din læge mht din aktuelle levevis. Gør det for dine børns skyld.

bagefter tager du fat i din fagforening. Du har visse rettigheder. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

Update ! Jeg er gået ned i timerne. Nu har jeg kun 30 timer. Det kommer til at ramme os økonomisk men håber det går alligevel. Som sagt er penge ikke alt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.