Hvor langt er jeg henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. marts 2016

IbenMai

Mon nogen kan hjælpe? Sidste menstruation startede 11. februar. Jeg testede positiv i fredags. Ifølge terminsberegnere på nettet er jeg i dag 5+1. Da jeg i morges ringede til lægen for at få første undersøgelse, sagde sekretæren, at jeg er 4+4 og at jeg skulle vente med undersøgelse indtil jeg er 8-9 uger henne. Er det korrekt - både hendes beregning og mht undersøgelsen (Troede det var omkring uge 6)? 

Hilsen en forvirret førstegangsgravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

Mo9ca

IbenMai skriver:

Mon nogen kan hjælpe? Sidste menstruation startede 11. februar. Jeg testede positiv i fredags. Ifølge terminsberegnere på nettet er jeg i dag 5+1. Da jeg i morges ringede til lægen for at få første undersøgelse, sagde sekretæren, at jeg er 4+4 og at jeg skulle vente med undersøgelse indtil jeg er 8-9 uger henne. Er det korrekt - både hendes beregning og mht undersøgelsen (Troede det var omkring uge 6)? 

Hilsen en forvirret førstegangsgravid 

Du er 4+4 henne i dag. På torsdag er du 5+0 henne. Du kigger bare på din kalender og tæller fra torsdag den 11. Feb. og frem. Det er korrekt at det først er i uge 7-8 stykker, at du skal til den første graviditetsundersøgelse. Det er først der man rigtig kan se på livmoderhalsen at der er en graviditet inde i livmoderen. Den bliver nemlig en anelse blålig når man er derhenne i graviditeten.

Mvh. M

Anmeld Citér

14. marts 2016

Diosa85

Det er korrekt at det først er omkring uge 8 du skal til læge første gang. Det er meget få læger der undersøger en da risiko for abort er større jo mere der "pilles" deroppe de første 12 uger. 

Jeg fik at vide da jeg var gravid at vandrejournal først blev lavet i uge 7-8 stykker da man er biokemisk gravid frem til og med uge 6 og risiko for at den går til grunde er stor. Efter uge 8 er der 98% chance for at den bliver siddende

Anmeld Citér

14. marts 2016

Camilze

Jeg var også ved lægen omkring uge 5, og jeg fik også at vide, at jeg først fik lavet vandrejournal i uge 8-9. (At de så var helt forkert med min termin, og jeg først fik lavet vandrejournal i uge 10 (næsten 11), er så hvad det er. Er 26 + 2 nu med en lille pige  
Men min læge sagde, at de laver ikke vandrejournalen før, da der netop er stor risiko for, at graviditeten går til grunde. 

Anmeld Citér

14. marts 2016

Breinholt90

Jeg er netop kommet hjem fra lægen (har fået lavet urinprøve - POSITIV ). 

Jeg havde sidste mens. den 8. februar. og har fået tid den 14/4 til at få lavet vandrejournal og ungersøgelse.  mener hun sagde at jeg var 9+1 der omkring

så passer vel meget godt?

Anmeld Citér

14. marts 2016

IbenMai

1000 tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.