Lige et spørgsmål om afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2016

fruD

Min datter på fem år har afføring hver gang hun er på toilettet. 

Hun tisser og laver et par små kugler afføring hver gang. Nogle gange har hun en ordentlig omgang afføring men ofte er det bare et par små kugler. 

Er det normalt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

Annemette07

fruD skriver:

Hun tisser og laver et par små kugler afføring hver gang. Nogle gange har hun en ordentlig omgang afføring men ofte er det bare et par små kugler. 

Er det normalt? 

Hvis det er små hårde klumper, plejer det at skyldes forstoppelse :-) men hvis det er hver gang hun er på wc så lyder det ikke helt sådan. Føler hun hun er færdig hver gang, eller føler hun hun skal af med mere?

Anmeld Citér

13. marts 2016

fruD

Annemette07 skriver:

Hvis det er små hårde klumper, plejer det at skyldes forstoppelse :-) men hvis det er hver gang hun er på wc så lyder det ikke helt sådan. Føler hun hun er færdig hver gang, eller føler hun hun skal af med mere?

Tak for svar :-)

Jeg siger som regel at hun lige skal sidde lidt mere for at se om der kommer mere, men det gør der stort set aldrig. 

Det er ikke hårde klumper. Hun har altid haft en "lind" afføring.

Anmeld Citér

14. marts 2016

Annemette07

fruD skriver:

Tak for svar :-)

Jeg siger som regel at hun lige skal sidde lidt mere for at se om der kommer mere, men det gør der stort set aldrig. 

Det er ikke hårde klumper. Hun har altid haft en "lind" afføring.

Så ville jeg nok kontakte lægen for en sikkerheds skyld. Om ikke andet så for at de ved du er opmærksom på det :-)

Anmeld Citér

14. marts 2016

Pikku Myy

fruD skriver:

Er det normalt? 

Kan det tænkes at hun tror at det er det man skal når man er på toilettet? At hun simpelthen bliver siddende og presser indtil det kommer, fordi hun tror det er det man skal?

Jeg ved ikke om det er muligt altid at presse lidt ud ...

Anmeld Citér

14. marts 2016

fruD

Pikku Myy skriver:

Kan det tænkes at hun tror at det er det man skal når man er på toilettet? At hun simpelthen bliver siddende og presser indtil det kommer, fordi hun tror det er det man skal?

Jeg ved ikke om det er muligt altid at presse lidt ud ...

Tak for svar.

Nej det tror jeg ikke. Hun er først begyndt på det her for tre uger siden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.