Uden kondom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
5 svar
2 synes godt om
11. marts 2016

Anonym trådstarter

Nu er der gået 3 uger siden fødsel

jeg bløder ikke mere, fik kun 2 hudafskrabninger og stingene er væk.

hverken min kæreste eller jeg er fan af sex med kondom og det kan tælles på en hånd hvor mange gange jeg har brugt kondom og ud af de 5 gange er kondomet sprunget 1-2 gange, så derfor tænker jeg at hvis det alligevel når at sprænge 3 gange om ugen, kan vi vel lige så godt lade være med at bruge det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

SofiaMik

Du risikerer en infektion og hvordan forholder i jer til en evt ny graviditet? 

Har i prøvet nogle større kondomer/andre typer? 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Ayasmor

Anonym skriver:

Nu er der gået 3 uger siden fødsel

jeg bløder ikke mere, fik kun 2 hudafskrabninger og stingene er væk.

hverken min kæreste eller jeg er fan af sex med kondom og det kan tælles på en hånd hvor mange gange jeg har brugt kondom og ud af de 5 gange er kondomet sprunget 1-2 gange, så derfor tænker jeg at hvis det alligevel når at sprænge 3 gange om ugen, kan vi vel lige så godt lade være med at bruge det?

Ift infektionsrisikoen, så ville jeg nok personligt bruge kondomet, når det ikke er længere tid siden fødsel. Når der ingen blødning er (heller ikke farvet udflåd), så burde infektionsrisikoen være væk, men hav i baghovedet, at skorpen i livmoderen kan falde af (en del af helingen) og derved begynde at bløde lidt igen.

I skal dog også være opmærksomme på risikoen, eller chancen, alt efter hvordan man ser på det, for graviditet, hvis i ikke beskytter jer

Anmeld Citér

11. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

I skal selvfølgelig kun smide kondomet, hvis I ønsker endnu et barn - med hensyn til infektion ville jeg lige tjekke med lægen. Nu hvor du ikke bløder er chancen nok formindsket, men omvendt tænker jeg at det måske er fint nok lige at stikke det en uge eller to mere, for ikke at risikere noget...

Anmeld Citér

11. marts 2016

ninibadini

Et kondom skal ikke sprænge, er I sikre på at I bruger rigtig størrelse og at de ikke er for gamle eller opbevaret forkert? Eller at pakken er åbnet med en skarp negl fx?

Jeg ville nok vente lidt endnu pga infektionsrisikoen. Hvad har I planlagt af prævention ellers, eller er I klar på en evt ny graviditet?

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Vi ved self. Godt der er risiko for graviditet, og det har vi intet imod, så det var mere mht. Infektionsrisikoen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.