For omkring en måneds tid siden, blev en pige fra min datters klasse overfaldet på vej til skole, hvilket gjorde, at vi forældre sørgede for at børnene der selv skulle køre i skole fulgtes ad, så ingen skulle køre alene.
i går kørte begge mine piger sammen med pigen der blev overfaldet i skole, og på vejen ser de en mand, som de mener er overfaldsmanden, og de skynder sig videre, da de selvfølgelig er bange for at han overfalder dem.
Min datter kontakter mig da hun er sikker på skolen, og vi taler om episoden. Jeg spørger om de har talt med den andens pige forældre, da det jo er dem der "har sagen" hos politi mv. De har talt med pigens far og han har talt med politiet. Jeg beder pigerne om at gå ned på kontoret og fortælle dem om hvad de har set - og gør ikke mere ved det.
Jeg arbejder to sekunder fra skolen og kunne sagtens ha gået rundt i området og set efter manden - men tænkte ikke så langt, for pigerne var jo kommet sikkert i skole. Nok meget egoistisk tænkt :-(
Da jeg så fortæller min kæreste om episoden - bliver jeg dømt for at være den mest uansvarlige mor i hele verdenen, og pigens familie er bare så vattet.... han kender dem slet ikke, og de er bestemt ikke sport vattet - tværtimod.
Jeg blev vildt ked, skulle jeg ha kørt af sted - ved ikke hvordan manden så ud - så sandsynligheden for at ha fundet ham ville nok ikke ha været særlig stor. Men hold nu kæft hvor jeg føler mig som den dårligste mor i hele verdenen, der ikke kan finde ud af at passe ordentligt på mine børn!
Har her til morgen kørt rundt i området i en times tid, og så pigerne komme sikkert i skole - Så ingen mistænkelige mænd eller andre personer - kun hundeluftere og løbere.
Ville aldrig tilgive mig selv, hvis der skulle ske et overfald igen, hverken på mine egne børn eller andres - og bare tanken om at jeg måske kunne ha spottet ham i går, og videregivet oplysninger til politiet giver mig myrekryb! Er så ked af at jeg "bare" var taknemmelig over at mine piger var sikre i skolen!
Har bare lige brug for at komme af med mine frustrationer over mig selv, men bestemt også min kæreste!
Tak fordi i hørte på mig!