Hvor meget tøj per sæson til barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
12 svar
5 synes godt om
10. marts 2016

SofiaMik

Hej de damer

Jeg synes tit, at jeg får købt for meget til ungerne dog i den billige ende af skalaen. Men overvejer nu hvor ungerne er blevet større at købe bedre kvalitet og måske lidt færre ting.

Men hvordan køber i andre? Går i efter f.eks 5 sæt, overtøj, sko etc. Eller hvordan?  Jeg har nok købt lidt efter behov og ofte bare købt en bunke tøj feks i Hm. 

Gode råd søges. Da jeg ikke har tid til at finde tingene i forskellige butikker, køber jeg mest online, hvis ikke hm, Name it osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
SofiaMik skriver:

Hej de damer

Jeg synes tit, at jeg får købt for meget til ungerne dog i den billige ende af skalaen. Men overvejer nu hvor ungerne er blevet større at købe bedre kvalitet og måske lidt færre ting.

Men hvordan køber i andre? Går i efter f.eks 5 sæt, overtøj, sko etc. Eller hvordan?  Jeg har nok købt lidt efter behov og ofte bare købt en bunke tøj feks i Hm. 

Gode råd søges. Da jeg ikke har tid til at finde tingene i forskellige butikker, køber jeg mest online, hvis ikke hm, Name it osv.

Jeg køber gerne så der er tøj til 2 uger+skifte tøj til vs, far og et enkelt sæt hos mormor. Men det er fordi jeg kun vasker hver 2. uge, fordi jeg synes det er nemmere at vaske en masse på en gang, når nu man alligevel skal ned på vaskeriet. Og derudover ja så kan jeg godt finde på bare at købe hvis jeg finder noget der er særligt fint, eller et godt tilbud. Så hun ender altid med at have meeeeeget tøj

Anmeld Citér

10. marts 2016

SofiaMik

MummiT skriver:

Jeg køber gerne så der er tøj til 2 uger+skifte tøj til vs, far og et enkelt sæt hos mormor. Men det er fordi jeg kun vasker hver 2. uge, fordi jeg synes det er nemmere at vaske en masse på en gang, når nu man alligevel skal ned på vaskeriet. Og derudover ja så kan jeg godt finde på bare at købe hvis jeg finder noget der er særligt fint, eller et godt tilbud. Så hun ender altid med at have meeeeeget tøj

Vil det sige, at du køber et sæt til hver dag + de andre altså omkring 17! Sæt? 

Tænker også, at jeg bruger så mange penge på at købe meget billigt og så kunne jeg lige så godt købe lidt men godt? 

Anmeld Citér

10. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
SofiaMik skriver:

Hej de damer

mine børn har 10 sæt tøj hjemme og 2 sæt i institution samt et par pæne bukser og to skjorter til fødselsdag osv...

vores datter har det samme som drengene dog har hun 4-5 kjoler og leggins/strømpebukser til.

Anmeld Citér

10. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
SofiaMik skriver:

Vil det sige, at du køber et sæt til hver dag + de andre altså omkring 17! Sæt? 

Tænker også, at jeg bruger så mange penge på at købe meget billigt og så kunne jeg lige så godt købe lidt men godt? 

Ca, jeg køber ikke lige så mange bukser som bluser. Og køber også lidt nederdele, kjoler og og sådan. Men ja, køber så der er til en ren bluse/body (er ved at skifte fra body til 2-delt) hver dag, og så nogle bukser, har ikke helt styr på hvor mange hun har dem, + lidt kjole-hejs. Og så er der 4 fulde sæt tøj hos far, 2 i vs og 1 hos mormor. 

Men altså jeg køber rigtig meget brugt, så selvom hun har meget tøj og i nogle lækre mærker så giver jeg sjældent fuld pris. Elsker at kunne købe tøj der ser næsten ubrugt ud, til mindre end halv pris

Og så sjat-køber jeg lidt når der mangler, eller jeg falder over et godt tilbud.

Anmeld Citér

10. marts 2016

modesty

SofiaMik skriver:

Hej de damer

Det er ikke min erfaring at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Dyre mærker som f.eks Småfolk, Ej Sikke Lej og Soft Gallery har samme levetid som ting fra h&m og Føtex. Der er nogle billige mærker der er gode og der er nogle dyre mærker der er crap. Og omvendt.

Kvalitetsmæssigt er jeg meget glad for Zara i den billigere ende og Serendipity i den dyrere ende.

Anmeld Citér

10. marts 2016

SofiaMik

Det er ikke min erfaring at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Dyre mærker som f.eks Småfolk, Ej Sikke Lej og Soft Gallery har samme levetid som ting fra h&m og Føtex. Der er nogle billige mærker der er gode og der er nogle dyre mærker der er crap. Og omvendt.

Kvalitetsmæssigt er jeg meget glad for Zara i den billigere ende og Serendipity i den dyrere ende.

Ja det vil jeg give dig ret i. Især småfolk skuffer. Men har netop set nogle lækre ting på Bootz af lidt andre mærker. 

På en måde er jeg også lidt træt af Hm, og synes, at jeg hælder lidt for mange penge et sted. Kombineret med at min datter ikke altid kan tåle deres tøj (primært udslæt pga. tryk) og det faktum, at hun nu går i skole, fik mig til at overveje noget nyt.

Anmeld Citér

10. marts 2016

Loa

Har slet ikke overblik over hvor meget tøj der bliver købt. Der er i hvert fald intet system i det

Hun har vel 30 par bukser, 30 bluser, 30 t-shirts - mere eller mindre. 

Jeg køber når jeg finder noget sødt/pænt, når hun mangler, når jeg får fra andre og lign. 

Anmeld Citér

10. marts 2016

modesty

SofiaMik skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i. Især småfolk skuffer. Men har netop set nogle lækre ting på Bootz af lidt andre mærker. 

På en måde er jeg også lidt træt af Hm, og synes, at jeg hælder lidt for mange penge et sted. Kombineret med at min datter ikke altid kan tåle deres tøj (primært udslæt pga. tryk) og det faktum, at hun nu går i skole, fik mig til at overveje noget nyt.

OK - men som sagt synes jeg at Zara har gode, pæne ting i et rimeligt prisleje. 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Augustmama

ups... Jeg kan vidst påklæde et par piger med min piges klædeskab 

køber dog mest billigt nyt / billigt brugt. 

Så der er ikke for mange penge i det skab selvom det ligner... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.