Jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

260 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. marts 2016

Anonym trådstarter

Graviditeten er stadig hemmelig - men hvornår skal jeg begynde at tage jern? Og har i bøvlet med hård mave efterfølgende ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

gokkelok

Fra uge 10. 

Der findes mange forskellige former for jerntilskud, nogen giver mere hård mave end andre.  Hør apoteket om mulighederne 

jeg tog amino-jern. De er milde for maven 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Fra uge 10. 

Der findes mange forskellige former for jerntilskud, nogen giver mere hård mave end andre.  Hør apoteket om mulighederne 

jeg tog amino-jern. De er milde for maven 

Altså fra din 10+0? Er selv 9+0 i morgen og dermed i min 10. Uge, så kan sku ikke helt hitte rundt i det:/

Anmeld Citér

8. marts 2016

gokkelok

det hedder fra uge 10, så det er nu 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Trine89

Normalt siger man vist fra 10+0 men der sker dog ikke noget ved at starte op lidt før. 

Jeg har begge gange startet mellem 8+0 og 9+0 fordi jeg har aldrig haft lav blodprocent. Og får det derfor skidt omkring den tid fordi min blodprocent begynder at falde. Og så hjælper det jo med jernen.

Jeg har bedst erfaring med gravijern, da der også er c-vitamin i. Og kroppen kan ikke optage jern uden c-vitamin. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

det hedder fra uge 10, så det er nu 

Tak for hjælpen. Det er lidt en jungle som 1. Gangs gravid!

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Normalt siger man vist fra 10+0 men der sker dog ikke noget ved at starte op lidt før. 

Jeg har begge gange startet mellem 8+0 og 9+0 fordi jeg har aldrig haft lav blodprocent. Og får det derfor skidt omkring den tid fordi min blodprocent begynder at falde. Og så hjælper det jo med jernen.

Jeg har bedst erfaring med gravijern, da der også er c-vitamin i. Og kroppen kan ikke optage jern uden c-vitamin. 

Tak for svar!/)

Anmeld Citér

8. marts 2016

gokkelok

Jeg var en dør til at tage min jern tabletter, nok fordi de helst ikke skal tages sammen med et måltid. Det endte med at jeg fik blodmangel 4 uger inden termin og skulle tage dobbelt dosis. DET giver hård mave 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Newsence

Jeg blev insimenetet og der skulle jeg både tage graviditamin og jern fra starten.. Så der sker ikke noget ved at tage dem før.. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

alenemor42

Tag dem på tom mave før sengetid, det kan forebygge hård mave.

Husk ikke at tage det sammen med kalk da det ophæver virkningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.