Forsinket ægløsning efter spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg begynder at blive en smule frustreret. Jeg havde en spontan abort d.6 februar, hvor jeg blødte i 5 dage. Var i 8+6 uge. Fik at vide på sygehuset, at alt så fint ud og at jeg ikke behøvede udskrabning eller opfølgning med blodprøver osv. Jeg fik at vide, at jeg kunne forvente at få menstruation efter 4-6 uger. Jeg har testet for ægløsning hver dag siden og har stadig ikke fået en positiv ægløsningstest. Er der andre, der har oplevet det samme? At ægløsning og menstruation var længe undervejs efter spontan abort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ja, det lyder meget normalt, selvom det er frustrerende at vente. For mig er der sædvanligvis gået ca. 6 uger, før jeg fik menstruation igen - det vil sige ægløsning ca. efter 4+ uger... der er nok ikke meget andet at gøre, end at vente

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

Okay, der er nok ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed. Men det er godt nok svært   Fik indtrykket af, at mange havde erfaring med at kunne regne en abort som menstruation og at cyklus var normal derefter med ægløsning ca. 14 dage derefter og så menstruation. Det er rart at vide, at det ikke er helt "unormalt", at det kan vare længere tid. Tak for svar!  

Anmeld Citér

8. marts 2016

VN

Min cyklus er også som at blæse i vind efter min SA  Godt nok helt omvendt af dig, pletblødte i en lille uge, aborterede, pletblødte en dag og slut. Fik også afvide til kontrol, at min mens ville nok komme om 4-6 uger.. Den kom så på dag 21 ca  Har også prøvet at teste æl denne cyklus, men det er godt nok op af bakke! Er på dag 14 idag. 

Vi har så ca haft sex hver 2(en dag var det 3. fordi vi havde sex om morgenen) og så hver 2. til hver dag de sidste par dage.. Just in case. Men det er VIRKELIG frusterende 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Anonym trådstarter

Okay, det må være "dejligt" at din menstruation er kommet så tidligt efter aborten. I starten var jeg ærgerlig over, at ægløsningstests viser negativt hele tiden, men nu vil jeg bare gerne have mens så man kan starte på ny cyklus. Hvis du er på dag 14 nu mon så ikke at ægløsning er lige på trapperne? Det lyder til I er godt dækket ind. Krydser fingre for dig! 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Forvirringen er total. Havde i går en lille pletblødning og har herefter haft brunligt udflåd. Jeg er ikke gravid og ægløsningstest er negativ. Mon det skal forestille min menstruation? Så burde jeg bare havde kunne teste positivt på ægløsningstests. Hvordan var jeres første mens efter abort? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.