Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej piger. Jeg er gravid i uge 35+4 og fra den ene dag til den anden er der dukket utallige, brede lilla Strækmærker op Jeg frygter hvordan jeg vil se ud i løbet af de næste 4-5 uger til jeg har født. Vil mærkerne forsvinde eller vil jeg se sådan ud for evigt? Det er ret slemt og starter hele vejen om fra lænden og fortil på maven.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hej piger. Jeg er gravid i uge 35+4 og fra den ene dag til den anden er der dukket utallige, brede lilla Strækmærker op Jeg frygter hvordan jeg vil se ud i løbet af de næste 4-5 uger til jeg har født. Vil mærkerne forsvinde eller vil jeg se sådan ud for evigt? Det er ret slemt og starter hele vejen om fra lænden og fortil på maven.
Det kan godt være træls at få strækmærker , men der er ikke meget andet at gøre end at vænne sig til dem ...De forsvinder ikke helt, men bliver hvide/gennemsigtige/sølvagtige med tiden ...
Fik ingen under 1. Graviditet - har ikke fået nogle i denne (endnu ) .... Har til gengæld rigeligt på hofter og bryster fra teenageårene
serinasmor skriver: Det kan godt være træls at få strækmærker , men der er ikke meget andet at gøre end at vænne sig til dem ...De forsvinder ikke helt, men bliver hvide/gennemsigtige/sølvagtige med tiden ... Fik ingen under 1. Graviditet - har ikke fået nogle i denne (endnu ) .... Har til gengæld rigeligt på hofter og bryster fra teenageårene
Jeg har aldrig haft Strækmærker før så måske også derfor jeg undrer mig over pludselig at have så mange og helt vildt tydelige mærker men hvor dejligt du slet ikke fik nogen under graviditeten. Krydser fingre for du heller ikke får nogle denne gange
Strækmærker forsvinder desværre aldrig helt, men med tiden bliver de helt hvide, og meget mindre tydelige.
Du kan få div cremer og behandlinger hos kosmetologer og ligne der kan mindske udseendet af dem så de bliver mindre tydelige.. Det er ikke helt billigt men det virkede på mig..
Newsence skriver: Du kan få div cremer og behandlinger hos kosmetologer og ligne der kan mindske udseendet af dem så de bliver mindre tydelige.. Det er ikke helt billigt men det virkede på mig..
Er der en speciel behandling du kan anbefale?
Anonym skriver: Er der en speciel behandling du kan anbefale?
Jeg gik ned til en og så analyserede hun min hud mm og jeg fik en blanding af creme og laser.. Men det ved de på stedet. Mener også visse kosmetologskoler har disse behandlinger hvor du kan få det billigere
Jeg fik strækmærker på hele kroppen da jeg var gravid. Bryster, mave, baller, lår og lægge. De største af dem er stadig lidt røde/lilla i det, selvom det er lidt over 1½ år siden min datter kom til verdenen. De forsvinder ikke, men bliver hvide. Og bliver ved med at være små fordybninger i huden (i hvert fald på mig).
Jeg fik en del på mine lår under min graviditet (: Nu her efter 1 år er de faktisk næsten væk og jeg bemærker dem knap nok. Jeg har ikke gjort noget for at de skulle gå væk.
Nu har jeg været rigtig overvægtig, og har derfor mange fra før min graviditet. Mine er IKKE tydelige mere, du skal se godt efter for at se dem. Så de forsvinder ikke helt, men de bliver MEGET utydelige. Jeg ser ikke en gang dem, som jeg har på armene mere.
Og HUSK! Du er en tigermor, der har gjort sig fortjent til hendes striber. (Det siger min kæreste, om kvinder, der er genereret af deres strækmærker).
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128