Flytte før skole start..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.923 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Syntes i, at det vil være synd at flytte sit barn fra alt hvad det kender, til et helt nyt område i en anden ende af landet omkring et år før skole start?

Dog skal det lige nævnes, at vi vil flytte til det område hvor familien bor, så helt nyt vil det selvfølgelig ikke være. Men tænker børnehave, boligområde, venner og sådan nogle ting vil jo være nye.

Vi kunne godt flytte nu og her, men blev vi her lidt endnu, kunne der bankes noget gæld af, så vores økonomiske situation blev meget bedre der efter. Er nemlig et noget dyrere område vi flytter til.

Kom meget gerne med jeres råd og erfaringer..

Ved godt at jo før vi flytter jo bedre, er bare nogle tanker vi gør os. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Lunae

Jeg tænker, at så længe i flytter før skolestart, så er det fint. I min datters børnehave er der kommet to nye børn til den gruppe, som skal i skole til sommer. De klarer sig rigtig fint og institutionen er selvfølgelig opmærksom på, at de skaber gode relationer.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Syntes i, at det vil være synd at flytte sit barn fra alt hvad det kender, til et helt nyt område i en anden ende af landet omkring et år før skole start?

Dog skal det lige nævnes, at vi vil flytte til det område hvor familien bor, så helt nyt vil det selvfølgelig ikke være. Men tænker børnehave, boligområde, venner og sådan nogle ting vil jo være nye.

Vi kunne godt flytte nu og her, men blev vi her lidt endnu, kunne der bankes noget gæld af, så vores økonomiske situation blev meget bedre der efter. Er nemlig et noget dyrere område vi flytter til.

Kom meget gerne med jeres råd og erfaringer..

Ved godt at jo før vi flytter jo bedre, er bare nogle tanker vi gør os. 

Vi flyttede i sin tid til en helt anden by/kommune da vores dreng gik i BH. 

Vi flyttede nogle mdr før han skulle starte i skole, da jeg havde muligheden for at gå hjemme med ham indtil skole start. 

Jeg havde osse en masse bekymringer omkring alt det flytning, ny start og om han ville finde sig til rette et nyt sted. 

Alle hans BH venner skulle jo starte på den lokale nær skole og det var osse den han ellers var tilmeldt. 

Men eftersom vi ville starte på et nyt kapitel, spare en del penge og tætter på Svigerfamilien.. 

Så skulle der tænkes godt! 

Han fandt HURTIGT nogle nye gode venner og jeg fortryder bestemt ikke at vi flyttede! 

Vil osse sige at det er bedre at flytte inden skole start 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg tænker, at så længe i flytter før skolestart, så er det fint. I min datters børnehave er der kommet to nye børn til den gruppe, som skal i skole til sommer. De klarer sig rigtig fint og institutionen er selvfølgelig opmærksom på, at de skaber gode relationer.

Okay, det var da positivt at høre  Så kunne vi håbe på, at det ville blive det samme i vores tilfælde 

Men vi gør os bare mange tanker omkring dette emne. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Okay, det var da positivt at høre  Så kunne vi håbe på, at det ville blive det samme i vores tilfælde 

Men vi gør os bare mange tanker omkring dette emne. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Vi flyttede i sin tid til en helt anden by/kommune da vores dreng gik i BH. 

Vi flyttede nogle mdr før han skulle starte i skole, da jeg havde muligheden for at gå hjemme med ham indtil skole start. 

Jeg havde osse en masse bekymringer omkring alt det flytning, ny start og om han ville finde sig til rette et nyt sted. 

Alle hans BH venner skulle jo starte på den lokale nær skole og det var osse den han ellers var tilmeldt. 

Men eftersom vi ville starte på et nyt kapitel, spare en del penge og tætter på Svigerfamilien.. 

Så skulle der tænkes godt! 

Han fandt HURTIGT nogle nye gode venner og jeg fortryder bestemt ikke at vi flyttede! 

Vil osse sige at det er bedre at flytte inden skole start 

Vi vil helt klart også flytte inden skole start. Andet vil vi ikke byde..

Vores tanker var bare, om ca 1 år før var nok.

Men jeg vil også få mulighed for at gå hjemme det første stykke tid, så indkøring i ny børnehave vil kunne gøres stille og roligt, og dette ser jeg som positivt.

Men vi har, præcis som du har haft, mange tanker og bekymringer omkring dette, for vi flytter til alt hvad vi kender fra tidligere, men en forholdsvis ny verden for de små. 

Selvfølgelig er de jo vant til området, fordi at vores familier bor der, men børnehave, venner og alt andet vil blive nyt. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

De3Guldklumper

vi gjorde det i 2013. Vi flyttede lørdag i påsken og tirsdag - startede den ældste i før skole. Det gik sådan fordi vi pludselig var heldige at få solgt. 

Det har været rigtig fint og hun faldt hurtig ind trods det hun ingen kendte på første skoledag. 

For hele familien er det den bedste beslutning vi har gjort at flytte tæt på familien igen. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

lineog4

Ikke helt det samme for vi er blevet i samme bolig. Men mine børn er hver og en startet i en skole hvor de stort set ingen kendte. Her 1. Maj starter den mindste som maj barn og han kender ikke en af de børn af han skal gå i klasse med. Vi kan selvsagt holde kontakten med dem fra børnehave og det vil vi da også prøve, men ved også fra tidligere at det er svært og de skal finde deres bedste venner i de nye rammer. 

Jeg tror der sværeste tid i barnets liv at flytte er i teenage årene, synes I de små klasser finder de hurtigt venner og er bare en del af klassen på nul komma fem, ja har sågar hørt nogle i 3. Klasse diktaturer om nu Søren gik i klassen fra 0. Klasse eller om han først kom senere - de kunne ikke huske det. 

Så nej synes ikke det er synd at flytte et barn er år før skolestart, såmænd heller ikke lige til skolestart eller i de første par skoleår.

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym trådstarter

Det er rigtig dejligt at høre jeres meninger og erfaringer  

Gør at vi tænker, at vi ikke er helt gal på den med vores fremtidsplaner. Så dejligt at vide 

Vi savner nemlig begge meget at være tættere på familien, men ville ikke rykke op, hvis det blev på bekostning af de små.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.