Dårlig nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
12 svar
5 synes godt om
7. marts 2016

Miaaalborg

Hej piger!

Jeg var il NF for en uge siden og fik af vide at alt så fint ud, men de kunne ikke lave en risikoberegning før idag. Så lægen har lige ringet og fortalt at min risikoberegning er på 1:255

Jeg skal ind og have lavet en moderkageprøve idag kl 13. 

Jeg ville bare høre om andre har prøvet det og om barnet viste sig at være raskt eller havde downs?

Knus mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

ekebiv

Miaaalborg skriver:

Hej piger!

Jeg var il NF for en uge siden og fik af vide at alt så fint ud, men de kunne ikke lave en risikoberegning før idag. Så lægen har lige ringet og fortalt at min risikoberegning er på 1:255

Jeg ville bare høre om andre har prøvet det og om barnet viste sig at være raskt eller havde downs?

Knus mig.

Jeg kan ikke huske mit præcise tal men mener det var i omegnen af dit. Jeg fik også lavet moderkageprøve men heldigvis var baby rask.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Trine89

Jeg kan godt forstå du er nervøs.

Jeg har selv været alt det igennem. Også der er nervepirrende at vente på svar. Men hold ud. Der er stadig lille risiko for det er noget galt.  

Jeg fik selv et tal der hed 1:4, jeg har termin her den 2 april. Og vores lille dreng er sund og rask. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Rockertand

Hej piger!

Knus mig.

Det er fuldstændig tåbeligt og langt ude at få lavet biopsi, når du helt uden risiko eller gener kan få lavet en Harmony-blodprøve.

Jeg fik 1:247 (med aldersfaktoren 1:57) og blev sendt til Aalborg (som ikke er mit hjemstavnssygehus), hvor jeg fik taget blodprøven. 10 dage senere om aftenen blev jeg ringet op med et rigtigt fint svar, som bonus fik vi svar på kønnet.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Camilze

Jeg fik lavet en moderkageprøve, da mit tal var 1:93, og hun er helt sund og rask. Ingen Downs eller kromosomfejl Så du skal ikke bekymre dig. De tilbyder tests til alle, der har tal under 1:300, hvis man altså vil testes. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Miaaalborg

Rockertand skriver:

Det er fuldstændig tåbeligt og langt ude at få lavet biopsi, når du helt uden risiko eller gener kan få lavet en Harmony-blodprøve.

Jeg fik 1:247 (med aldersfaktoren 1:57) og blev sendt til Aalborg (som ikke er mit hjemstavnssygehus), hvor jeg fik taget blodprøven. 10 dage senere om aftenen blev jeg ringet op med et rigtigt fint svar, som bonus fik vi svar på kønnet.

Jeg fik også tilbudt en blodprøve men der kan man ikke se fejl på andre kromosomer end det med downs,

Anmeld Citér

7. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Miaaalborg skriver:

Hej piger!

Knus mig.

jeg har ikke erfaring.

men min søster fik lavet en.og hun har en sund og rask baby.

bonus fik hun kønnet.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Rockertand

Miaaalborg skriver:

Jeg fik også tilbudt en blodprøve men der kan man ikke se fejl på andre kromosomer end det med downs,

Det har du misforstået.

Den kan finde nøjagtigt de samme trisomier som biopsien, men den kan ikke finde de mere sjældne mosaikvarianter i selve moderkagen.

- og så er den helt uden abortrisiko.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Miaaalborg

Rockertand skriver:

Det har du misforstået.

Den kan finde nøjagtigt de samme trisomier som biopsien, men den kan ikke finde de mere sjældne mosaikvarianter i selve moderkagen.

- og så er den helt uden abortrisiko.

Nå okay det var bare det lægen fortalte mig. Men ville vælge moderkagebiopsi uanset ��

Anmeld Citér

8. marts 2016

Camilze

Det værste ved sådan en omgang er ventetiden. Jeg fik foretaget den en torsdag morgen og skulle vente til mandag eftermiddag før jeg fik svar. Fik jo, som flere har nævnt, også muligheden for at få kønnet at vide, og vi venter en sund og rask pige. Ca 2 uger senere modtager du et brev på de sidste resultater. Jeg fik et brev, hvor der stod: Ingen kromosomfejl, almindelige kromosomer fundet. 
Så hun havde heldigvis heller ikke nogle andre alvorlige kromosomfejl. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.