Hej Lisbeth.
Jeg skriver endelig til dig fordi min datters far ikke tager nogle ting til sig som drejer sig om vores datter. Vi kan tage den første ting.
1) han bruger vådeservietter selvom hun ikke kan tåle dem, hun får både rød numse men os skamlæberne bliver røde og derved bliver hun pylret og begynder og græde helt vildt når jeg skal skifte hende første gang hun er kommet hjem. Jeg har førhen sagt at de ikke skal bruge dem for hun kan ikke tåle dem, de forstod det ikke så tog selv skumklude med, os er de begyndt igen med vådeservietter, hvordan kan jeg forklare dem " han bor hos sine forældre, så det er dem alle tre " at de ikke skal bruge dem på en pæn måde men os så de forstår at hun ikke kan tåle dem? :/
2) han ryger indenfor på hans værelse hvor hendes ting er og det kan lugtes helt vildt meget når hun kommer hjem derfra. Jeg har sagt hver gang hun har været der at han skal lade vær eller tage hendes ting ud og så lufte godt ud inden tingene kommer ind igen men det gør han bare ikke, hvordan siger jeg det på en måde så han forstår det? :/ ( han er den eneste ryger i huset ), får det så dårlig over at han ikke gør noget ved det, os på vores datters vejene.
Håber du kan give nogle gode råd eller andet måske 
Lisbeths svar
Hej !
Deter en ubehagelig situation at være midt i.Selvom du fortæller hun ikke tåler vådservietter, bruger de dem alligevel.
Du får en datter hjem med rød numse og som er pylret.
Jeg tænker på om hun kan have noget svamp?
Bomuldsvat er en blid ting at bruge på de små.det gør godt rent og gør ikke ondt. Skumgummisvampe er hårde at bruge.
Han ryger og gør det på værelset, henedes tøj lugter når du får hende hjem.
Han bor hos sine forældre. Hvis du har et godt forhold til dem kan du alliere dig med dem.Tag en snak med dem alle tre.
Fortæl hvor ked af det du bliver, når de bruger vådservietter som hun ikke kan tåle. Foreslå at bruge vat istedet. Hendes slimhinder er sarte.
Forklar at røg er usundt for de små, partiklerne sætter sig i hendes luftveje og kan fremprovokere en bronchitis.Partikler sidder i tøj, hår, gardiner.tæpper m.m.
Minimum skal hendes ting være i et andet rum, Hun skal ikke sove, hvor der er røget.
Kan I ikke klare det selv, må du henvende dig til til en familierådgivning i kommunen. De kan hjælpe jer, så I får en god kommunikation mellem far og mor.Hvor I begge bliver hørt.og får den nødvendige hjælp.
Samværet hos og med far skal helst være positivt.
Held og lykke med det hele.
Hav en god søndag.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk