3 børn - hvor hårdt er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. marts 2016

Anonym trådstarter

Jer med 3 børn.. Er det virkelig så hårdt? 

Vi venter nr. 3. Det var ikke planlagt men vi glæder os. Jeg tænker meget på hvor hårdt det bliver. Vi har 2 piger i forvejen, som er 6 år og 3 år. Syntes det til tider har været hårdt med 2 små børn og nu kommer der en mere. Håber vores erfaringer og rutiner hjælper os meget på vej. Vi glæder os, men jeg er også bekymret for om jeg får tid nok til min 2 store piger og lidt tid til mig selv engang imellem. Hvordan har i oplevet det? 

Skriver anonymt da mit arbejde ikke har fået nyheden endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Vi venter nr. 3. Det var ikke planlagt men vi glæder os. Jeg tænker meget på hvor hårdt det bliver. Vi har 2 piger i forvejen, som er 6 år og 3 år. Syntes det til tider har været hårdt med 2 små børn og nu kommer der en mere. Håber vores erfaringer og rutiner hjælper os meget på vej. Vi glæder os, men jeg er også bekymret for om jeg får tid nok til min 2 store piger og lidt tid til mig selv engang imellem. Hvordan har i oplevet det? 

Vi har netop fået nr.3 for 3 uger siden, og jeg synes ikke det er så hårdt, vores to store drenge på 5år (tvillinger) er gode til at lege selv og kan godt forstå når mor ikke lige kan hjælpe med noget hvis jeg ammer og sådan. Og ellers er de afsted i børnehave hver dag, så jeg kan hvile og tage mig af lillemanden  det er da et fuldtidsjob med arbejde på alle tider af døgnet, men hvis man bare er forberedt på det så er det overskueligt. Tillykke med graviditeten og glæd dig 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Krussedulle

Anonym skriver:

Måske er det underligt. Men jeg syntes kun det er blevet "nemmere" for hvert barn  

venter nr 4, med termin om 4 dage. Er så spændt. Mine børn er 8, 5 og 4 år

Anmeld Citér

3. marts 2016

MinPrins

Min fætter har 3 unger, og det er da hårdt men de har det rigtig godt  de har været plaget meget af sygdom med de to mindste men det har stadig kørt godt... De er nu blevet gravide med nummer fire ☺ de er forresten 7, 4 og snart 2...

Men det er jo forskelligt fra familie til familie 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Carina:-)

Det er da hårdt at have flere børn i småbørnsalderen .

Vi har 5 fra 10 år til 10 uger - og ja det trækker da tænder indimellem 

Men jeg går også meget op i at mine børn har fridage ,ferie og korte dage og med en mand der arbejder nærmest non stop  og dermed ikke kan træde til i ulvetimen - ja så bliver jeg da træt indimellem

Men jeg har selv valgt at få så mange børn og dem har jeg ikke fået for ikke at være mest muligt sammen med dem - så jeg ligger som jeg har redt .

Og det er skrevet med et glimt i øjet for self nyder jeg mine rollinger og de fede stunder opvejer til enhver tid de hårde. 

Så glæd dig det skal nok blive godt :) 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Øtter

Vi har 3 børn: to store piger på 7,5 og 5 år + lillebror på snart 6 måneder.

Jeg synes det er temmelig nemt med 3 børn. At have en baby er meget nemmere, fordi der er meget mere erfaring med i bagagen denne gang. Desuden er de to storesøstre meget hjælpsomme og kan til en hver tid underholde deres lillebror, hvis jeg lige skal ordne et eller andet. 

Selvfølgelig er der ikke meget alenetid for mig, men jeg ved jo at det kun er for en periode, hvorefter man får mere tid. Den store på 7 er jo næsten selvkørende og begge storesøstre kan lege sammen og skal ikke underholdes af mig eller deres far.

Desuden har vi heller ikke oplevet noget jalousi fra de store, så det har på det punkt også været meget let af få nr. 3.

Alt i alt synes jeg det har været det nemmere at gå fra at have to børn til at have tre, end det var at få første barn og derefter dobbelt op og få nr. 2.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.