Integreret institution eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
2 svar
1 synes godt om
3. marts 2016

Thp

Jeg vil gerne om folks erfaringer ned at skifte fra en vuggestue i en ikke integreret institution til en børnehave. Jeg spørger, fordi vi skal til at vælge institution til vores søn, og jeg har set to rigtig dejlige vuggestuer. Men de er ikke i en integreret institution, så han skal skifte helt igen, når han fylder tre. 

Vi kunne naturligvis gå efter at finde en integreret institution, men jeg vil gerne høre, hvor hårdt - eller nemt - sådan et skifte fra vuggestue til en fremmed børnehave kan være. For min mavefornemmelse taler virkelig for de to vuggestuer, og hvis skiftet nu kan planlægges, så han ikke føler det så voldsomt, vil jeg gå langt for at få ham i en af de to. 

Men hvis andres erfaringer taler for, at det simpelthen stresser dem for meget at skifte, ja så vil jeg finde en integreret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Thp skriver:

Jeg vil gerne om folks erfaringer ned at skifte fra en vuggestue i en ikke integreret institution til en børnehave. Jeg spørger, fordi vi skal til at vælge institution til vores søn, og jeg har set to rigtig dejlige vuggestuer. Men de er ikke i en integreret institution, så han skal skifte helt igen, når han fylder tre. 

Vi kunne naturligvis gå efter at finde en integreret institution, men jeg vil gerne høre, hvor hårdt - eller nemt - sådan et skifte fra vuggestue til en fremmed børnehave kan være. For min mavefornemmelse taler virkelig for de to vuggestuer, og hvis skiftet nu kan planlægges, så han ikke føler det så voldsomt, vil jeg gå langt for at få ham i en af de to. 

Men hvis andres erfaringer taler for, at det simpelthen stresser dem for meget at skifte, ja så vil jeg finde en integreret. 

Jeg følger lige med, da vi planlægger at flytte til en ny by den sommer min datter bliver 3 år, og så hun kommer til at skulle gå i en anden børnehave end den der "hører til" vuggestuen. - Det er nemlig en integreret inst hun går i nu..

Anmeld Citér

3. marts 2016

serinasmor

Thp skriver:

Hmm ... Har ikke prøvet skiftet som sådan fra integreret vuggestue til børnehave i samme ... Men vi flyttede da hun var 2 år og 7 mdr og fik plads i en integreret institution en måned efter .. dvs hun startede i vuggestuen og flyttede op i børnehaven ca 14 dage  senere .. Vi var positive når vi snakkede om børnehaven og vuggestuen og det samme blev hun derfor  her var der ingen problemer i skiftet ... 

Hun skulle så skifte institution igen efter et par år pga lukning  - heller ingen problemer 

I den nye børnehave taler de om at hvis det har været en nem start i vuggestue er det en god indikator på hvor nemt det vil gå i skiftet til børnehaven og senere skiftet til skolen 

Så det kommer jo også an på dit barn har barnet (og mor ) let ved at blive afleveret ved fx bedsteforældre ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.