Eksperthjælp: Baby 4 måneder svær at få til at sove de lange lure.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. marts 2016

Lisbeth Jess

Min datter på knap 4 mdr. sover simpelthen så dårligt. Om dagen går det fint med at ligge hende og så sover hun ca. 40-45 min. Herefter vågner hun, får sutten, bliver kørt lidt og sover videre, MEN kun i 2 min. ad gangen den næste halvanden time. Det er så frustrerende. Hun vil gerne sove, for hun holder op med at brokke sig, så snart jeg kører barnevognen. Har prøvet at køre både 1, 2 og 10 min. og lige meget hjælper det. Har også prøvet at tage hende ind, men så har jeg en sur baby lige indtil hun skal sove igen (og det er nogle gange allerede efter en halv time så). Jeg ammer hende på hendes præmisser, men sørger altid for at hun er mæt og har en tør ble inden hun kommer ud. Om natten sover hun, som regel, 3-4 timer inden første amning og herefter sover hun 40-90 min. inden hun vågner og vil ammes igen. Hun bliver puttet omkring kl. 20. Dvs. at vi begge sover ekstremt dårligt fra midnat og indtil hun står op omkring kl. 6-7. Hun tager fint på og trives. Er normalt en meget glad og nysgerrig pige. Hun pludrer, er meget begejstret for at tage fat i legetøj og elsker at blive tumlet med. MEN jeg er frustreret over at hun kun vil sove videre, hvis jeg kører med barnevognen om dagen samt den hyppige opvågning/amning om natten. Tænker at hun har svært ved at gå fra den ene søvnfase til den næste? Håber, at du har nogle gode ideer til, hvad jeg kan gøre anderledes, så hun kan få sig en god lang lur uden alle disse afbrydelser.

Lisbeths svar

Hej !

Når jeg læser din beskrivelse af en en dag med korte lure og et godt sovestræk først på natten har jeg et par forslag.

Istedet for at forsøge at få hende til at sove videre ville jeg tage hende op og amme.Jeg tror din mælkeproduktion skal øges i løbet af dagen istedet for om natten.

Kan du tage et par dage, HER I WEEK ENDEN, HVOR DU HELLIGER DIG MÆLKEPRODUKTIONEN.

Lad dig varte op, du producerer øget mælk, am hyppigt, ro og afslapning, så vil mængden øges.

Hun vil helt sikkert overgå til de længere lure når mængden af mælk øges.

Hvis dergår lidt tid, så lad hende sidde i en slynge, mens du får lavet det ting som nu engang skal laves i en familie. Nærvær og kropskontakt giver øget trygehed.Husk at hvile dig. når hun sover.

Nogen gange reduceres mælkemændgden når der er for meget at lave, ved jo ikke om du husker at hvile dig.

De små mærker ens frustration og håb om længere søvn, og det giver ikke de bedste betingelser.

Håber der  vil ske gode ting for hendes søvn, så I finder den gode rytme. Fortsat held og lykke med din dejlige pige. 

Varme Hilsner og god week end når I når dertil.

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

Sedigfor

Puha, ved hvordan du har det, min datter sov kun en halv time to gange om dagen men sov så os hele natten " 12 timer " men her gjorde jeg ingenting og nu sover hun gerne 1,5 til 2 timer. Prøv at ligge dit barn på et fast tidspunkt, det råd gav min sp mig. 

Var bare lige et par råd herfra

Anmeld Citér

4. marts 2016

A-1995

Hvis du ved hun konsekvent vågner efter 40 min så prøv at gå ud efter 30-35 minutter og tril med barnevognen indtil i er forbi de 40 mil så vågner hun sikker ikke �� sådan gjorde jeg med min søn, nu er han knap 4 mdr og det er yderst sjældent han skal have hjælp til at sove videre efterhånden ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.