Hvornår er det menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. marts 2016

Whatsername

Jeg stoppede på p-piller i august, og min cyklus bliver bare længere og længere. Første cyklus var 36 dage, så 32 dage, så 52 dage og nu er jeg på dag 72. På dag 60-62 havde jeg mens-smerter + brunligt udflåd, ligesom jeg normalt har lige inden mens. Der kom bare aldrig nogen mens. Nu er det gået i sig selv igen - så jeg går ud fra, at det ikke var en menstruation, når nu der ikke var noget blod. 

Jeg synes bare det er mystisk, at alle symptomerne var der, men at selve blødningen udeblev. 

Jeg har endnu ikke snakket med min læge omkring det, da jeg regner med, at min cyklus nok skal ordne sig selv på et tidspunkt. Jeg overvejer at kaste mig ud i at spise efter Spis Dig Gravid eller tage Vitex, for at se om jeg på den måde kan stabilisere min cyklus lidt. 

Er der nogen der har prøvet noget lignende, og evt. kan rådgive mig lidt her? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

smilfraungpige

Har du hørt om pco/pcos?.

jeg stoppede nemlig på p-piller i maj sidste år, der gik 63 dage før mens kom, og der efter 96 dage. da jeg fik af vide jeg havde mange små ægfoliker på æggestokkene, og nu jeg i barnløsbehandling. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Whatsername

smilfraungpige skriver:

Har du hørt om pco/pcos?.

jeg stoppede nemlig på p-piller i maj sidste år, der gik 63 dage før mens kom, og der efter 96 dage. da jeg fik af vide jeg havde mange små ægfoliker på æggestokkene, og nu jeg i barnløsbehandling. 

Ja, det har jeg hørt om, og jeg har også overvejet om jeg bør blive tjekket for det. Jeg vil dog vente og se tiden an lidt endnu. 

Har du selv PCO/PCOS?

Anmeld Citér

1. marts 2016

smilfraungpige

ja det var derfor jeg kom i behandling inden der var gået et år.  

Anmeld Citér

1. marts 2016

KissMeKissMeKissMe

KillerQueen skriver:

Jeg stoppede på p-piller i august, og min cyklus bliver bare længere og længere. Første cyklus var 36 dage, så 32 dage, så 52 dage og nu er jeg på dag 72. På dag 60-62 havde jeg mens-smerter + brunligt udflåd, ligesom jeg normalt har lige inden mens. Der kom bare aldrig nogen mens. Nu er det gået i sig selv igen - så jeg går ud fra, at det ikke var en menstruation, når nu der ikke var noget blod. 

Jeg synes bare det er mystisk, at alle symptomerne var der, men at selve blødningen udeblev. 

Jeg har endnu ikke snakket med min læge omkring det, da jeg regner med, at min cyklus nok skal ordne sig selv på et tidspunkt. Jeg overvejer at kaste mig ud i at spise efter Spis Dig Gravid eller tage Vitex, for at se om jeg på den måde kan stabilisere min cyklus lidt. 

Er der nogen der har prøvet noget lignende, og evt. kan rådgive mig lidt her? 

Jeg blev udredt for PCOS netop pga noget lignende det du skriver. 

Min første cyklus var 42 dage og så 80 dage og så skete der ikke noget udover at jeg blev ved med at pletbløde/brunligt udflåd. 

Fik først mens igen, da jeg kom på provera, som fremkaldte den. Nu er jeg på pergotime hver måned og har en cyklus på 29 dage 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Whatsername

smilfraungpige skriver:

ja det var derfor jeg kom i behandling inden der var gået et år.  

Okay, tak for svar. Måske jeg alligevel skal overveje, at snakke med lægen. Det er vanvittigt frustrerende at have så lang en cyklus.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Whatsername

KissMeKissMeKissMe skriver:

Jeg blev udredt for PCOS netop pga noget lignende det du skriver. 

Min første cyklus var 42 dage og så 80 dage og så skete der ikke noget udover at jeg blev ved med at pletbløde/brunligt udflåd. 

Fik først mens igen, da jeg kom på provera, som fremkaldte den. Nu er jeg på pergotime hver måned og har en cyklus på 29 dage 

Tak for svar. Jeg håber virkelig ikke, at jeg har PCOS. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.