Abort, testene er stadig positive..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
1 svar
2 synes godt om
1. marts 2016

Anonym trådstarter

For nogle uger siden, fandt min kæreste og jeg ud af, at jeg var gravid. Vi havde forsøgt et halvt års tid her.. 

Et par dage efter, begynder jeg at bløde lidt, og ringer til lægen, som kunne booke en tid hos gynækalogen, da vi skulle til læge først gang.

gynækalogen foretager en scanning, hvor det så viser sig at der ikke var en hjertelyd 

Vi vælger at få foretaget en medicinsk abort, som skete i uge 6+5, alt foreløb fint.

lægen tilbød at holde øje med mig, med henblik på ny graviditet. Men både min kæreste og jeg, følte ikke vi var klar til en ny med det samme.

det ændrede sig dog da vi var kommet hjem, og havde fået talt det hele igennem.

Men nu 18 dage, siden den sidste del i aborten fandt sted, kan jeg stadig teste positiv med begge streger lige tydelige.

jeg ved at det selvfølgelig kan gå noget tid før at hcg niveauet falder, tænker bare at efter 18 dage bør den da blive lidt utydelig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Jeg er ked af at høre om din abort. Den slags gør ondt uanset hvor langt man nåede. Pisse uretfærdigt.

Det undrer mig en smule at en læge iværksætter en medicinsk abort så tidligt i en graviditet - uden at følge dig med blodprøver og/eller tilbyde en kontrolscanning fx. en uge senere? Det er ikke usædvanligt at disse ting er meget svære at se så tidligt i et forløb...

Ovenstående skriver jeg ikke for at gøre dig ked af det, men blot fordi du jo principielt (selvom det er meget meget sjældent) kunne være gravid udenfor livmoderen, eller blot være et par dage kortere henne i din graviditet end antaget, og derfor ikke så langt at man endnu kunne se hjerteblink.

Med hensyn til HCG - det bør falde forholdsvist hurtigt (jeg tror at man som tommelfingerregel regner med en halvering i døgnet?) - så det undrer mig at du tester positivt stadig. Jeg ville bede læge tage blodprøver (to stk. med 2-3 dages mellemrum, for at se om tallene stiger eller falder).

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.