Er bare SÅ træt nu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
6 svar
5 synes godt om
29. februar 2016

Muffinmus

Faktisk har jeg været brugt længe nu 

Det startede nok mest da min bio far på Sjælland fik mundhulecancer. Var igennem større operation, kemo og stråling. Efterladt uden mulighed for gebis og ingen smagsløg. Har levet af flydende proteindrikke i Ca 27 mdr nu. Jeg har været så ramt af dårlig samvittighed fordi jeg med et barn på dengang et år, 4 og 5, samt ny opstarten på studiet, ikke kunne være der for ham ret meget. Men, han overlevede trods alt.

Året efter, for et år siden, fik min mor, bor nær mig, en blodprop i venstre hjernehalvdel. Hendes højre side samt tale mm blev pludselig begrænset voldsomt. Kort tid efter,  blev hun ramt at dobbelt diskusprolaps der endte med infektioner og kunne ikke gå på toilettet eller lign uden hjælp...først 3 mdr efter blev hun opereret.  Hun kan endnu ikke skrive og snøvler i sproget og noget af hendes personlighed er væk desværre. Vi ved hun har været heldig, men forløbet har været drøjt.

Min mand har været på kursus i USA siden nytår nu, kommer hjem om 8dage, men....

Jeg går nu på modul 11 på sygeplejestudiet og er i praktik, på neonatal, så sygdom er nærmest udelukket på den afdeling bortset fra enkelte ting. Jeg er bagud med pensum, fordi tiden går med at passe syge børn, prøve at styre hus og kæledyr mm og går pt i seng mellem, 20.30-21. Er i seng nu og helt smadret. 

Vi blev alle ramt af influenza, mig og tre børn, inden for 1,5-2 ugers tid. Jeg var så presset af at passe syge børn mens jeg selv var pænt syg at jeg bare havde lyst til at hyle, hvilket ikke ligner mig overhovedet . Så blev vi raske og nu, efter 1,5 uge uden sydom blev vi igen ramt af feber, hovedpine mm, de tre af os.

Har ringet til praktikstedet til aften og fortalt jeg har puttet febersyg dreng der ikke kommer afsted i morgen, samt sagt jeg endnu engang er nede. Orker det ikke helt nu og er bange for at de får et forkert indtryk.

Er bagud med alt i huset efterhånden. Fyret har været stoppet af flere omgange hvor vi havde varmeblæser i stuen hver gang til det blev fikset. Vaskemaskinen gik i lørdags og var jeg ikke i forvejen bagud kom jeg det. Ny installeret i dag og 4000 røg den vej.

Ved der kun er otte dage til, men det virkerså uretfærdigt han kan hygge sig derovre i 2,5 måned og se så meget spændende,  men jeg bare står i lort til halsen og kører på 5 % efterhånden. 

Så, nu kom jeg af med det og vil sove.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

Diosa85

Puh hvor er det da også bare op af bakke. 

Sender der noget positiv energi, glade tanker og et kæmpe knus. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Rauw

Det lyder ærligtalt pisse hårdt. Hvis jeg var dig var jeg nok taget en uge på spaophold eller hotel nær mit studie når manden kom hjem, for at jeg kunne lade op. Bare en hel uge hvor jeg kun skulle tænke på mig selv- ja og lektier men udover det, så bare være mig, ta karbad og æde pizza og sushi foran tv'et, grine og græde med syv tusind sæsoner af Friends. Ingen syge børn, ingen familie, intet hente bringe putte ordne stresse passe og huske! Stress er en alvorlig ting. Husk at passe på dig selv. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Carina:-)

Du trænger til en pause inden du knækker. Er der mulighed for en weekend væk når din mand er tilbage?  Jeg er imponeret over at du overhovedet står på benene endnu og vil kraftigt anbefale dig at tage dit helbred alvorligt. 

Læs på dig selv ogfå hjælp 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Muffinmus

Jeg købte et take-offer med en veninde til 500  pr prs med en overnatning på hotel Viking med spa. Og burger til aften samt morgenmad. Vi skal afsted fra 2-3 april. Håber det kan give lidt på plus kontoen. Men ja, man får lyst til at flytte i en alpehytte med en god bog og ro..bare helt ro i nogle dage.

Min søn er nu ved at være oven på igen, men jeg er stadig syg i dag og den mindste blev ringet hjem med feber. Var så heldig min svigermor tilbud at hente min søn her og den mindste ovre i børnehaven så jeg kan få en dag med sygdom i fred og ro.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Jibbe

Min mand sejler, og den der følelse af opgivelse og afmagt kommer når det er tæt på han kommer hjem. Kun de gange hvor der har været meget sygdom har det været så slemt. Men jeg tror det er psykisk, den der jaloux følelse. Fordi de altså også savner en... Og det er arbejde, ikke kun sjov i flere måneder.

men det er benhårdt  Håber du klarer den sidste uge 

Anmeld Citér

1. marts 2016

channie-g

MariaE skriver:

Faktisk har jeg været brugt længe nu 

Det startede nok mest da min bio far på Sjælland fik mundhulecancer. Var igennem større operation, kemo og stråling. Efterladt uden mulighed for gebis og ingen smagsløg. Har levet af flydende proteindrikke i Ca 27 mdr nu. Jeg har været så ramt af dårlig samvittighed fordi jeg med et barn på dengang et år, 4 og 5, samt ny opstarten på studiet, ikke kunne være der for ham ret meget. Men, han overlevede trods alt.

Året efter, for et år siden, fik min mor, bor nær mig, en blodprop i venstre hjernehalvdel. Hendes højre side samt tale mm blev pludselig begrænset voldsomt. Kort tid efter,  blev hun ramt at dobbelt diskusprolaps der endte med infektioner og kunne ikke gå på toilettet eller lign uden hjælp...først 3 mdr efter blev hun opereret.  Hun kan endnu ikke skrive og snøvler i sproget og noget af hendes personlighed er væk desværre. Vi ved hun har været heldig, men forløbet har været drøjt.

Min mand har været på kursus i USA siden nytår nu, kommer hjem om 8dage, men....

Jeg går nu på modul 11 på sygeplejestudiet og er i praktik, på neonatal, så sygdom er nærmest udelukket på den afdeling bortset fra enkelte ting. Jeg er bagud med pensum, fordi tiden går med at passe syge børn, prøve at styre hus og kæledyr mm og går pt i seng mellem, 20.30-21. Er i seng nu og helt smadret. 

Vi blev alle ramt af influenza, mig og tre børn, inden for 1,5-2 ugers tid. Jeg var så presset af at passe syge børn mens jeg selv var pænt syg at jeg bare havde lyst til at hyle, hvilket ikke ligner mig overhovedet . Så blev vi raske og nu, efter 1,5 uge uden sydom blev vi igen ramt af feber, hovedpine mm, de tre af os.

Har ringet til praktikstedet til aften og fortalt jeg har puttet febersyg dreng der ikke kommer afsted i morgen, samt sagt jeg endnu engang er nede. Orker det ikke helt nu og er bange for at de får et forkert indtryk.

Er bagud med alt i huset efterhånden. Fyret har været stoppet af flere omgange hvor vi havde varmeblæser i stuen hver gang til det blev fikset. Vaskemaskinen gik i lørdags og var jeg ikke i forvejen bagud kom jeg det. Ny installeret i dag og 4000 røg den vej.

Ved der kun er otte dage til, men det virkerså uretfærdigt han kan hygge sig derovre i 2,5 måned og se så meget spændende,  men jeg bare står i lort til halsen og kører på 5 % efterhånden. 

Så, nu kom jeg af med det og vil sove.

Jeg vil ikke kommenter mere end at sende et kram din vej 

8 dage, det klare du....!!! Jeg hepper på dig  sov godt du stærke kvinde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.