At blive gravid mens man ammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
9 svar
9 synes godt om
29. februar 2016

Anonym trådstarter

Ved godt at man ikke kan bruge amningen som prævention, men hvor meget hæmmer det kroppen?

- Vores søn er 10 dage, så vi er ikke begyndt på sex endnu, men efter de 8 uger, tænker vi ikke at vi bruger noget beskyttelse og bare ser hvad der sker, men så tænker jeg, at når jeg fuldammer, kan det så overhoved ske?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

Abracadabra

Jeg fik menstruation 6 uger efter fødslen trods fuldamning. Hvis I kan acceptere børn med mindre end 1 år imellem, er det okay ikke at bruge prævention. Ellers ikke. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Hullahop92

Helt enig med overstående. Jeg fik også menstruation efter 5 uger, selvom jeg fuldammede - og endda rigtig ofte. Efter to cyklusser holdt den op med at komme, så det er meget usikkert at tage chancen, hvis I ikke ønsker at blive gravide igen med det samme. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Anonym trådstarter

Vi har intet imod at få dem tæt - tværtimod

Anmeld Citér

29. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Når du har menstruation igen (og dermed antageligt også ægløsning) kan du blive gravid. Amning eller ej. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Berta

Hvis I er ok med en evt hurtig ny graviditet så er der jo ikke noget i vejen for det. Men det kan være at der går noget længere tid inden du bliver gravid når du ammer end hvis du ikke gjorde. Jeg fik først menstruation igen 8 mdr efter fødslen. 

Gennemsnitligt set vil amning forsinke næste graviditet men der er ingen garantier. 

Husk at tænke på at det er hårdt for kroppen at gennemføre 2 graviditeter med meget kort mellemrum. Desuden kan en hurtig ny graviditet vanskeliggøre din nuværende amning  (mindre mælk) hvis du har et stort ønske om at fuldamme i 6 mdr som anbefalet. 

Pøj Pøj med det. Og tillykke med den lille ny. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg blev gravid med vores nr 2 mens jeg ammede, helt planlagt. Fik mens en mdr efter fødsel.

Anmeld Citér

29. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Ved godt at man ikke kan bruge amningen som prævention, men hvor meget hæmmer det kroppen?

- Vores søn er 10 dage, så vi er ikke begyndt på sex endnu, men efter de 8 uger, tænker vi ikke at vi bruger noget beskyttelse og bare ser hvad der sker, men så tænker jeg, at når jeg fuldammer, kan det så overhoved ske?

Det kommer jo lidt an på hvornår kroppen indfinder sig til de gamle vaner. 

Man har jo ægløsning ca 14 dage FØR menstrautionen! Derfor ved du ikke hvornår dette sker, før end det sker, så at sige. 

Jeg fik først min menstraution en måned efter ammestop, da vores da vores datter var 10 mdr. Så i vores tilfælde havde det nok ikke givet pote at droppe præventionen hvis vi ønskede ny graviditet, hvilket vi ikke gjorde.

Men i tilfælde af at du får ægløsning og menstraution efter nogle uger, så kan du godt blive gravid hurtigt. 

Vent og se hvad der sker. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

migxher

hvor meget du ammer, og om din baby bruger sut har meget at sige i forhold til hvor "effektiv" amning er som prævention (: 
Men ellers er det vist forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår menses kommer tilbage.

Anmeld Citér

29. februar 2016

GrønStjerne

Har fået mens 2 måneder efter fødsel alle tre gange, så her er det helt klart ikke nok som prævention.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.