Lommepenge/Pligter?/App??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.694 visninger
8 svar
5 synes godt om
28. februar 2016

Bshizzle

Hello Ladies 

Jeg er nysgerrig for at høre om jeres børn har pligter de skal gøre for at tjene nogle lommepenge? 

- Hvis ja.. Hvad f.eks? 

Min store dreng kom her idag og spurgte om han kunne få nogle flere pligter, så han hurtigere kunne spare flere penge op til Ferie og LEGO 

Det er jo helt fint med mig, når han bare syntes det er sjovt. 

OG.. Så har jeg hørt man kan ha en app på ens mobil som man kan kryds af for hver pligt der blir gjort og samtidig med holde styr på hvor mange penge han skal ha hver måned??

God weekend  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Diosa85

Bshizzle skriver:

Hello Ladies 

Jeg er nysgerrig for at høre om jeres børn har pligter de skal gøre for at tjene nogle lommepenge? 

- Hvis ja.. Hvad f.eks? 

Min store dreng kom her idag og spurgte om han kunne få nogle flere pligter, så han hurtigere kunne spare flere penge op til Ferie og LEGO 

Det er jo helt fint med mig, når han bare syntes det er sjovt. 

OG.. Så har jeg hørt man kan ha en app på ens mobil som man kan kryds af for hver pligt der blir gjort og samtidig med holde styr på hvor mange penge han skal ha hver måned??

God weekend  

Der er en der hedder chorma for chores. Ved ikk om den kan bruges? 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min søn er 6 år. Han skal sætte sit service om i køkkenet når vi har spist , rydde op på sit værelse og lægge sit tøj ud i vasketøjskurven når han tager det af. Det får han ikke penge for og han spørger heller ikke efter det, det er helt naturligt at det gør man.. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Bshizzle

Mulllesmor skriver:

Min søn er 6 år. Han skal sætte sit service om i køkkenet når vi har spist , rydde op på sit værelse og lægge sit tøj ud i vasketøjskurven når han tager det af. Det får han ikke penge for og han spørger heller ikke efter det, det er helt naturligt at det gør man.. 

Der er osse en del ting som begge mine børn gør uden at få penge. 

Der er faste ting man bare gør.. Som f.eks rydde op efter sig selv, ta ens tallerken fra bordet, lave madpakke mm. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Bshizzle

Diosa85 skriver:

Den tjekker jeg lige .. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Bshizzle

Diosa85 skriver:

Tror den skal være på Dansk (kr mm).. 

Så kan sønnen nemlig osse finde ud af det. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Diosa85

Bshizzle skriver:

Tror den skal være på Dansk (kr mm).. 

Så kan sønnen nemlig osse finde ud af det. 

Ja det kan jeg godt se. Det er nok smartest �� Ellers må du bare lave en magnet tavle og skrive pligter på også sætter glade og sure smileys på 

Anmeld Citér

28. februar 2016

tarkoflen

Jeg havde noget så analogt og oldschool som et stykke papir på køleskabet 

Jeg har læst om en digital sparegris, men måske den kun er til at komme penge i?!

Anmeld Citér

30. marts 2016

Bodi

Hej,

Vi har et ugeskema på opslagstavlen i køkkenet, hvor ungerne selv er med til at bestemme, hvilke pligter de skal lave i løbet af ugen - de har 5 dage med pligter og 2 fridage. Mine unger er 5 og 7, deres pligter er:

• Tømme opvaskemaskinen
  • Hænge tøj op
  • Dække bord
  • Tage ud af bordet efter aftensmaden
  • Støvsuge
  • Tømme skraldespande
  • Lave mad (hjælpe)
  • Rydde op på værelset
  • og hvad de så ellers gerne selv vil hjælpe med

Det får de et fast beløb for om ugen (20 kr), hvis de så hjælper med mere, får de lidt mere på lønningsdag 

Vicky

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.