Vil I lade jeres børn passe hvis de var syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Mom2Two

Abracadabra skriver:

Nu forstår jeg! 

Du har skulle passe andres snotunge og er ikke helt tilfreds med det. Og snotungen er ikke engang 1 år? 

Det kan jeg sgu godt forstå. Det er enten en opgave for en kærlig mormor/farmor eller for en BETALT babysitter (tariffen er omkring 100/timen). Så medmindre du er mormor eller er blevet 1000 kr  rigere, er det ikke okay. 

Og det er SLET ikke okay, at de ikke kommer hjem, når du beder dem om det. 

Du siger nej, hvis de nogensinde spørger igen. 

Hvorfor lyder du altid såååå sur? Hehe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Carina:-)

Ikke for at gå i byen osv - men ja har fået dem passet pga møder som ikke kunne rykkes eller arb jeg var nødt til at få gjort. 

Så har min faste stand in som børnene er trygge ved været her evt sammen med mig hvor jeg så har siddet og arb og hun har passet dem. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

B&J

Altså min mor har da passet vores dreng når han var syg snottet osv. Dog her hjemme det kan jeg ikke se noget problem i hun går hjemme og elsket ham højt også siger hun jo vi kan passe vores job 

Anmeld Citér

28. februar 2016

lineog4

Og så en lille forresten anser det for almindelig pli man selvsagt spørger den der skal passe om det er okay at lille myr er lidt slatten og snottet og de måske skal have en Panodil. Og så kan den der skal passe sige; nej så er det nok bedst han/hun ikke skal sove her, eller ej har bare ikke lyst til baktusser i mit hjem eller ja det er helt okay, men jeg vil kunne ringe dig hjem (ergo du må holde igen på de våde varer)... 

Og så til sidst hvis den der passer mit barn ringer til mig og beder mig komme hjem, så gør jeg selvsagt det... 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Nu skal jeg prøve at formulere mig mere tydeligt som nogen skriver. 

Forældrene skal i byen og det har været planlagt et stykke tid. Og skal derfor passes ude med overnatning. Barnet har været syg hele ugen med feber. 

Moren siger så i går før pasning at barnet ikke er sygt mere kun lidt snottet. Barnet er ikke særlig glad og vågner med snot i hele hovedet, hoster og føles varmt. Skriver så til moren som siger jeg kan give noget Panodil. 

Barnet skulle ikke have haft feber i to dage siger moren. Men nu er Panodil også febernedsættende, så hvis barnet har fået det, så kan man jo heller ikke se om det har feber. 

Anyway barnet har stort set ikke sovet i nat, pga meget snottet næse, hoste og rallen. 

Jeg tænker bare at det vidste man jo godt og så har man været bevidst om at det stadig var sygt, bare undladt at informere om det...

personligt ville jeg selv aflyse det jeg skulle hvis mit barn var sygt og ikke få det passet. Desuden er barnet også meget tryghedssøgende pga institutions start og separations angst fra mor og far. 

Tror jeg har fået det hele med nu. 

Min søn er har overnattet hjemme hos sin mormor og morfar med mellemørebetændelse. Han fik det godt nok først mens han var der, og jeg var klar til at droppe det jeg var til og komme med det samme, men mine forældre ville gerne passe ham. De gav panodil (på min anvisning), og fik en forholdsvis rolig nat. Helt ærligt, så tror jeg at de var lidt stolte over at kunne være der for ham og mig.

Så ja, min søn kan godt blive passet af de nærmeste når han er syg. Men det vil altid være med åbne kort. Jeg kunne aldrig finde på at sende et sygt barn afsted uden at der var helt klare linier. Ud fra det du skriver, synes jeg bestemt du har ret til at være muggen.

Anmeld Citér

28. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvis jeres børne var syge, mega snottet og hoster så de skulle have Panodil for at falde til ro, ville I så lade dem passe? 

Jeg kunne ikke finde på det men måske jeg er en løve mor. 

Hvad er jeres holdning? 

Det er små børn vi taler om og det er pasning så forældrene har børnefri. Så vi tager ikke om at de skal på arbejde og børnenes er ved nogen for ikke at komme i institution. Det er overnatning ude. 

både ja og nej.

hvis det var fordi vi forældre havde lyst til en dag fri med en tur i biffen eller noget i den stil så nej.

men hvis det var fordi vi skulle til en koncert som billetterne var bestilt et år før. Så ja så ville børnene blive passet.

Anmeld Citér

28. februar 2016

Rauw

Nej. Mine børn vil ha mor og far når de er syge. Det ville være direkte 'ondt' af os at lade dem blive passet ude når de har det sådan. Men min mor har haft passet den ældste for mange år siden da hun var baby, og syg. Det eneste hun ville var at hænge på mormor, kun mormor var god nok, hun var snottet og havde lidt feber i forbindelse med tænder på vej, og min mor tilbød at ta hende natten over- og så tog jeg ellers bare hjem og hyggede mig, da jeg kom dagen efter havde jeg mega dårlig samvittighed men både babydatter og mormor var i godt humør 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Soonmom

Altså hvis vi snakker forskellige senarier.

hvis jeg skulle på arbejde og min kæreste skulle og lillemanden var syg, kunne jeg godt få min mor til at passe og ser ikke noget problem i det, så længe det er en lillemanden er tryg ved.

Hvis min kæreste og jeg trænger til en børnefri aften eller skal noget (fest eller andet arrangement uden børn). Kunne jeg også sagtens få ham passet, ser intet problem i det, hvad skulle problemet være? - Så længe det er nogen han er tryg ved der passer

Anmeld Citér

28. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Og så en lille forresten anser det for almindelig pli man selvsagt spørger den der skal passe om det er okay at lille myr er lidt slatten og snottet og de måske skal have en Panodil. Og så kan den der skal passe sige; nej så er det nok bedst han/hun ikke skal sove her, eller ej har bare ikke lyst til baktusser i mit hjem eller ja det er helt okay, men jeg vil kunne ringe dig hjem (ergo du må holde igen på de våde varer)... 

Og så til sidst hvis den der passer mit barn ringer til mig og beder mig komme hjem, så gør jeg selvsagt det... 

Jeg er så meget enig  

hvis jeg vidste, at mit barn var syg, og der var risiko for at den der passede hende ringede til os, så ville jeg simpelthen også lade være med at drikke... Og have muligheden for at komme hurtigst muligst

Anmeld Citér

28. februar 2016

Abracadabra

Mom2Two skriver:

Hvorfor lyder du altid såååå sur? Hehe 

Hmm, det er nok bare min skrivestil. Eller fordi jeg mest kommenterer ting, der får mit pis i kog... 

Jeg ville i hvert fald ikke acceptere, at lege natsygeplejerske for andres børn, medmindre der stod mere alvorligere sager på spil end en bytur. Ikke ulønnet i hvert fald. Og forældre til syge børn SKAL komme hjem, hvis babysitteren er utryg ved situationen. 

(Smileyen hjemsøger mig, suk.) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.