vi skal flytte - hvad skal vi huske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. februar 2016

Anonym trådstarter

ja, som overskriften siger; vi skal flytte til en anden kommune... 

jeg har prøvet at flytte mange gange før, men aldrig med børn før, så nu bliver jeg lidt i tvivl; hvad skal vi huske ekstra i forhold til hvis det "bare" er voksne der flytter? 

Vi har et barn på 2 og et delebarn på 8, som ikke bor hos os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

Benjamins'mor

Søge om ny institutionsplads tænker jeg, evt søge boligsikring hvis i bor til leje og er berrettiget til det. 

Når i har skiftet adresse både i folkeregister og post dk modtager i et brev (ved ikke om det er digital post i dag) hvor i skal vælge tandlæge til barnet. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Miti's mama

Jeg har lige gjort det samme:

Borgerservice

PostDanmark

Overførsel af journaler hos lægen

Overførsel af journaler hos tandlægen

Hvis du får kontanthjælp/barselspenge/andet skal du også snakke med din sagsbehandler, søge igen i den nye kommune og snakke med udbetaling Danmark.

Overføre institutionsplads hos kommunen og selve institutionen

... tror det var det hele...

God flytning 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Loa

Ikke kun at melde ind i ny institution, men også melde ud af den gamle. Troede jeg sgu skete automatisk, men niksen

Anmeld Citér

1. marts 2016

mrs.juli

der er 1-2 måneders opsigelse i børnehaver og man skal betale det ud selvom barnet ikke går der længere. kommuner svinger også meget i prisen på institutioner, det kom lidt bag på mig, når det nu er offentligt, men sådan er det. 

Generelt er det bare dyrt at flytte, og selvom man har lagt et budget så kommer der altid så mange uforudsete udgifter oveni. vi har flyttet 4 gange med barn og det tager os 3-4 måneder hver gang at komme over det rent økonomisk.. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

selvfølgelig alle de praktiske ting som de andre skriver.

men selve den dag i flytter vil forslå at lave en god madpakke til jeres barn. Så det er nemt at give noget når sulten melder sig.

og samtidig en taske med ekstra tøj, evt sovedyr og sut samt noget legetøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.