Amning og hårfavning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

200 visninger
3 svar
2 synes godt om
27. februar 2016

Tilde1988

Hej

Jeg har termin her 1/6 og min kærestes søster holder 30 års midt juli. 

Jeg ville gerne have ordnet mit hår til der med klip og farve. Men er det helt no go? Og hvad går det ind og gør? Ved amningen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Tilde1988 skriver:

Hej

Jeg har termin her 1/6 og min kærestes søster holder 30 års midt juli. 

Jeg ville gerne have ordnet mit hår til der med klip og farve. Men er det helt no go? Og hvad går det ind og gør? Ved amningen.

De skadelige stoffer går i mælken, ligesom de går i blodet, og kan derfor overføres til barnet. Dem jeg kender der har farvet hår under amning har sørget for at amme lige inden, og så vente 3-4 timer mend næste amning. Evt have pumpet lidt ud. 

Personligt har jeg ikke gjort det, men jeg ammede heller ikke særligt længe

Anmeld Citér

27. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ammede lige inden, også havde jeg malket ud, så der var en flaske klar. Vh stine

Anmeld Citér

28. februar 2016

Chellie

Afhængigt af, hvilken farve du skal have, er der jo alternativer ved hårfarvning. Jeg har her i graviditeten udskiftet min sædvanlige kemiske hårfarve med en ren henna, som ikke indeholder nogen skadelige eller allergifremkaldende stoffer. Ulempen er, at den kun findes i rød, som henna jo er naturligt. Alle øvrige henna-farver vil i større eller mindre grad indeholde de allergifremkaldende stoffer, men hvis du alligevel, som jeg, farver håret rødt, er dette bestemt et godt alternativ. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.