Hej, måske der er nogle her der kan svare på mit spørgsmål. Jeg har kun råd til at holde "barsel" i et halvt år da jeg er studerende og ikke vil kunne få økonomien til at hænge sammen med mindre at jeg tager de 12 ekstra klip som dobbeltklip.
Vil der være mulighed for på et senere tidspunkt at afholde den resterende barsel?
Allerhelst ville jeg gerne holde barsel i et år, synes det er virkelig tidligt at skulle sende sit barn i institution 6 mdr. gammel. For at have råd til at holde barsel i et år, så ville det kræve at jeg meldte mig ud af uddannelsen og i stedet modtager kontanthjælp, men så ville jeg skulle søge ind på min uddannelse igen for at få lov til at afslutte den når jeg engang er færdig med at holde barsel.
Som jeg har forstået det har man under "barsel" på SU mulighed for at få 12 ekstra SU klip. Et enkelt klip svarer til de ca. 5200 kr. om måneden, derudover er der mulighed for at få boligstøtte ca. 2000 kr. pr. måned. Børnecheck fordelt ud ca. 1300 om måneden, bidrag fra far ca. 1000 kr. pr. måned. Er der mon noget jeg har glemt eller nogle tal der er forkerte ? Det er dårligt nok til at dække mine udgifter på nuværende tidspunkt. 
Anmeld
Citér