Gravid studerende, barsel og økonomi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej, måske der er nogle her der kan svare på mit spørgsmål. Jeg har kun råd til at holde "barsel" i et halvt år da jeg er studerende og ikke vil kunne få økonomien til at hænge sammen med mindre at jeg tager de 12 ekstra klip som dobbeltklip.

Vil der være mulighed for på et senere tidspunkt at afholde den resterende barsel?

Allerhelst ville jeg gerne holde barsel i et år, synes det er virkelig tidligt at skulle sende sit barn i institution 6 mdr. gammel. For at have råd til at holde barsel i et år, så ville det kræve at jeg meldte mig ud af uddannelsen og i stedet modtager kontanthjælp, men så ville jeg skulle søge ind på min uddannelse igen for at få lov til at afslutte den når jeg engang er færdig med at holde barsel. 

Som jeg har forstået det har man under "barsel" på SU mulighed for at få 12 ekstra SU klip. Et enkelt klip svarer til de ca. 5200 kr. om måneden, derudover er der mulighed for at få boligstøtte ca. 2000 kr. pr. måned. Børnecheck fordelt ud ca. 1300 om måneden, bidrag fra far ca. 1000 kr. pr. måned. Er der mon noget jeg har glemt eller nogle tal der er forkerte ? Det er dårligt nok til at dække mine udgifter på nuværende tidspunkt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

Ai sha

Hvad med forsørger su? 

Eksisterer den ikke mere?

Eller su lån? 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

Ai sha skriver:

Hvad med forsørger su? 

Eksisterer den ikke mere?

Eller su lån? 

Jeg synes bare at jeg har hørt at det først er noget man kan søge om efter endt barsel. Synes et jeg har læst og læst, har kigget på det så mange gange efterhånden uden at have kunne finde frem til flere muligheder.