BienBlomsten skriver:
Hej 
Jeg har læst forskellige tråde i denne emne del, og vi er blevet opfordret af vores læge til at overveje behandling.
Hvis I har lyst at dele jeres tanker omkring behandling, vil det være en stor hjælp for os.
Jeg dømmer ingen, ønsker blot at blive klogere og lytte til jeres overvejelser. Jeg støder selv på tanker omkring hormon behandling, etik, ønsket om et barn, og synes det er svært... Og et stort skridt at tage, og jeg vil være sikker på at jeg har alle overvejelser med og at de er afstemt.
Tak fordi du læser denne 
Hej BienBlomsten
Ja, det er en stor beslutning, men det kommer nok an på, hvad man ellers har med sig i bagagen. Hvor man er i sit liv, hvor stort ens ønske om at få børn er, hvor lang tid man har lyst til at forsøge selv (og hvor gammel man er, så hvor lang tid man kan tillade sig at forsøge selv) og om man feks. ville have det lige så fint med at adoptere!?!
Jeg har altid godt villet have børn (min kæreste har nok trukket den lige længe nok), men da vi havde forsøgt i et år uden succes, var jeg ikke i tvivl om at vi ville tage imod behandling - jeg vil gøre alt for at få mit eget barn!!
Selve behandlingen er frygtelig! Ikke så meget at skulle stikke sig selv eller tage hormoner, det mærker jeg ikke meget til. Det er mere det med konstant at skulle tænke på det - det fylder ENORMT meget i ens hoved at være i behandling... og alligevel er perioderne imellem behandlingerne endnu værre, for der går man med den konstante frygt for at det aldrig lykkes og at man slet ikke selv kan gøre noget!
Det er hårdt at ens nærmeste ikke ved, hvad man går igennem - men det er også hårdt når de får det at vide, for så ved man at de også går og spekulerer og alligevel er det lidt tabubelagt...nok fordi det er så svært at snakke om!
Og i fht. arbejde er det også en belastning at skulle have fri i tide og utide...
Ja, beklager! Ikke en opløftende besked, men vi ville nok alle sammen ønske at vi ikke behøvede at være herinde

Held og lykke med hvad I finder ud af