i drømmen kommende mor skriver:
Efter at have læst bloggen 20 uger, herinde blev jeg lidt nysgerrig..
Kender/kendte I kønnet på barnet før fødsel - hvorfor/hvorfor ikke?
Min kæreste og jeg har stadig den første graviditet til gode, men vi er umiddelbart enige om, at vi ikke har behov for viden om kønnet, førend den dag barnet er født.
Vi vil da sikkert være nysgerrige som bare fanden, men mener også, at det netop er en del af overraskelsen, at man ikke kender alle svar på forhånd. Jeg har tit spurgte mig selv, om der var behovet for den viden, og hvilken forskel det ville gøre i min graviditet, i forberedelsen af den kommende familieforøgelse osv. Jeg er nået fremtil INGEN. Vi er ikke farve bestemt mennesker, altså forstået på den måde, at alt skal være lyserødt (kan faktisk ikke lide den farve) eler lyseblåt - der er masser af farver som både piger og drenge kan fungere fint i, ja barnet er da forresten nok ligeglad, og en evt. Kjolen kan vi nok vente med at købe til det evt. Er aktuelt. Navnelegen skal også stadig foregå, den navn der ikke bliver brugt i første omgang, kan gemmes til en evt. Nr. 2
Ville faktisk synes det var kedeligt, hvis vi fik kønnet afvide på forhånd..
Men forskellige mennesker og forskellige holdninger - lad mig høre. 
Vi har ikke vidst det ved vores 3.
INTET slår den oplevelse det er at løfte dynen og kigge efter om det er en dreng eller en pige man lige har fået op på maven.
Ved den første havde jeg noget kønsneutralt tøj men hun var ret lille så jeg skulle alligevel ud og købe noget. Nr 2 viste sig at være en dreng og inden jeg nåede hjem fra sygehuset havde der været venner forbi med drengetøj. Nr 3 var også en dreng så det var jo bare at tage fra "lagret".
Til de 2 sidste havde jeg købt et sæt drengetøj og et sæt pigetøj som jeg havde med på sygehuset, pigetøjet blev bare byttet.
Ang værelse så er der da ikke noget i verden baby er mere ligeglad med, vores den sidste er 2,5 og han har ikke sit eget værelse endnu men bruger legeværelset eller går ind til storebror.
Modstå fristelsen ALT hvad du kan, tro mig- du vil IKKE fortryde