At kende barnet køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
i drømmen kommende mor skriver:

Efter at have læst bloggen 20 uger, herinde blev jeg lidt nysgerrig.. 

Kender/kendte I kønnet på barnet før fødsel - hvorfor/hvorfor ikke?

Min kæreste og jeg har stadig den første graviditet til gode, men vi er umiddelbart enige om, at vi ikke har behov for viden om kønnet, førend den dag barnet er født.

Vi vil da sikkert være nysgerrige som bare fanden, men mener også, at det netop er en del af overraskelsen, at man ikke kender alle svar på forhånd. Jeg har tit spurgte mig selv, om der var behovet for den viden, og hvilken forskel det ville gøre i min graviditet, i forberedelsen af den kommende familieforøgelse osv. Jeg er nået fremtil INGEN. Vi er ikke farve bestemt mennesker, altså forstået på den måde, at alt skal være lyserødt (kan faktisk ikke lide den farve) eler lyseblåt - der er masser af farver som både piger og drenge kan fungere fint i, ja barnet er da forresten nok ligeglad, og en evt. Kjolen kan vi nok vente med at købe til det evt. Er aktuelt. Navnelegen skal også stadig foregå, den navn der ikke bliver brugt i første omgang, kan gemmes til en evt. Nr. 2

Ville faktisk synes det var kedeligt, hvis vi fik kønnet afvide på forhånd.. 

Men forskellige mennesker og forskellige holdninger - lad mig høre. 

Med min søn ville jeg ikke, men hans far ville gerne og da jeg skulle scannes var jeg blevet så nysgerrig, at vi fik det at vide... 

Min nuværende kæreste og jeg var enige om at vi ikke ville vide det, men hun stak hele underlivet op i skærmen, så der var ikke nogen overraskelse der... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

lineog4

Med den første blev man slet ikke tilbudt at få kønnet oplyst - man fik kun en scanning og de havde oplever klager og sågar nogle der har lagt sag an mod sygehuset fordi de havde oplyst forkert køn, så de måtte ikke sige det. Og jeg ville aldrig betale mig for noget som vi ville få at vide når baby var født. 

Jeg er sikker på det havde været lige uvirkeligt om jeg havde kendt køn eller ej. Og da jeg alligevel ikke kunne finde ud af hvad man skulle købe, så gjorde det jo heller ingen ting. 

Med nummer to kunne de ikke se det og igen ville jeg ikke betale for oplysningen så der kendte vi heller ikke kønnet. 

Med de sidste to kendte jeg kønnet, havde brug for at vide så meget som muligt, så jeg kunne danne billede af en baby der var rask og ville vokse og leve sammen med os efter vi havde mistet. Havde jeg kunne lade være ville jeg helst, synes det var helt fantastisk at gå igennem en hel graviditet og gætte...

Anmeld Citér

26. februar 2016

Liv_86

Jeg kendte kønnet på min datter. 

Her ved nr2 som forhåbenligt snart kommer, er min kæreste og jeg enige om ikke at kende kønnet. Vi vil begge gerne blive overrasket. 

Jeg synes dog at de ting man kan få i neutral for det meste er rigtig kedeligt. Så tror det bliver svært at handle ind. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Dorthe1986

Jeg vidste det med min søn og ved også at min mave gemmer på en lille pige den her gang  jeg vil gerne vide det da jeg synes det giver mere mening at sige han eller hun frem for den   

Anmeld Citér

26. februar 2016

Vivienne

Jeg har altid troet At jeg ville føde piger. Da jeg blev gravid, var jeg overbevist om at det var en pige. Jeg drømte dog at jeg fik en dreng. 

Min mand mener at de i hans familie kun laver drengebørn, så han sagde at jeg lige så godt kunne stoppe med at tro det var en pige. 

Vi kom til scanning 14+0, og det første vi alle lagde mærke til var beviset på at det var en dreng  

Jeg blev ikke ked af det, men derimod totalt forelsket i den lille gut ❤️ 

Uanset hvad, så ville jeg altid fortrække at kende kønnet, da jeg er et tryghedsmenneske og desuden tror jeg at jeg kan knytte mig nemmere, når jeg kan forholde mig til en søn/datter. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

ekebiv

i drømmen kommende mor skriver:

Efter at have læst bloggen 20 uger, herinde blev jeg lidt nysgerrig.. 

Kender/kendte I kønnet på barnet før fødsel - hvorfor/hvorfor ikke?

Min kæreste og jeg har stadig den første graviditet til gode, men vi er umiddelbart enige om, at vi ikke har behov for viden om kønnet, førend den dag barnet er født.

Vi vil da sikkert være nysgerrige som bare fanden, men mener også, at det netop er en del af overraskelsen, at man ikke kender alle svar på forhånd. Jeg har tit spurgte mig selv, om der var behovet for den viden, og hvilken forskel det ville gøre i min graviditet, i forberedelsen af den kommende familieforøgelse osv. Jeg er nået fremtil INGEN. Vi er ikke farve bestemt mennesker, altså forstået på den måde, at alt skal være lyserødt (kan faktisk ikke lide den farve) eler lyseblåt - der er masser af farver som både piger og drenge kan fungere fint i, ja barnet er da forresten nok ligeglad, og en evt. Kjolen kan vi nok vente med at købe til det evt. Er aktuelt. Navnelegen skal også stadig foregå, den navn der ikke bliver brugt i første omgang, kan gemmes til en evt. Nr. 2

Ville faktisk synes det var kedeligt, hvis vi fik kønnet afvide på forhånd.. 

Men forskellige mennesker og forskellige holdninger - lad mig høre. 

Vi har ikke vidst det ved vores 3.

INTET slår den oplevelse det er at løfte dynen og kigge efter om det er en dreng eller en pige man lige har fået op på maven.

Ved den første havde jeg noget kønsneutralt tøj men hun var ret lille så jeg skulle alligevel ud og købe noget. Nr 2 viste sig at være en dreng og inden jeg nåede hjem fra sygehuset havde der været venner forbi med drengetøj. Nr 3 var også en dreng så det var jo bare at tage fra "lagret".

Til de 2 sidste havde jeg købt et sæt drengetøj og et sæt pigetøj som jeg havde med på sygehuset, pigetøjet blev bare byttet.

Ang værelse så er der da ikke noget i verden baby er mere ligeglad med, vores den sidste er 2,5 og han har ikke sit eget værelse endnu men bruger legeværelset eller går ind til storebror.

Modstå fristelsen ALT hvad du kan, tro mig- du vil IKKE fortryde

Anmeld Citér

26. februar 2016

MorTilEn2013Dreng

Jeg er alt for nysgerrig  så vil gerne vide det og fik det også afvide første gang 

Anmeld Citér

26. februar 2016

ekebiv

Liv_86 skriver:

Jeg kendte kønnet på min datter. 

Her ved nr2 som forhåbenligt snart kommer, er min kæreste og jeg enige om ikke at kende kønnet. Vi vil begge gerne blive overrasket. 

Jeg synes dog at de ting man kan få i neutral for det meste er rigtig kedeligt. Så tror det bliver svært at handle ind. 

Jeg købte et sæt drengetøj og et sæt pigetøj til at tage med på sygehuset, det sæt der ikke blev brugt blev byttet ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.