Til pædagoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget tid bruger du om måneden på dokumentation og evaluering i dit arbejde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

511 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. februar 2016

Mo9ca

Ja som spørgsmålet lyder, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget dokumentation og evaluering fylder tidsmæssigt på jeres job. Jeg er selv igang indenfor den uddannelse og bliver færdig om godt og vel et år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vil tro jeg bruger ca 30 min pr vagt. Nogen gange mere. Vh stine

Anmeld Citér

26. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hver fjerde stuemøde bruges til evaluering hvor vi bruger praksisfortællinget og smittemodel. Men der evalueres også på de andre stuemøder (vi har en om ugen) men der bliver stillet mere skarpt på egen praksis, rolle og børneperspektivet hver 4. Stuemøde. 

Hver dag bruger jeg ca 15/20 min på dokumentation. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mo9ca

StineW79 skriver:

Vil tro jeg bruger ca 30 min pr vagt. Nogen gange mere. Vh stine

Hej Stine

hvor mange timer er du så ansat og hvor mange børn er du primær pædagog for?

Tak for din hjælp

Mvh. M

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mo9ca

mor:) skriver:

Hver fjerde stuemøde bruges til evaluering hvor vi bruger praksisfortællinget og smittemodel. Men der evalueres også på de andre stuemøder (vi har en om ugen) men der bliver stillet mere skarpt på egen praksis, rolle og børneperspektivet hver 4. Stuemøde. 

Hver dag bruger jeg ca 15/20 min på dokumentation. 

Hej mor

Hvor mange timer er du ansat om ugen og hvor mange er du primær pædagog for?

Tak for din hjælp

Mvh. M

Anmeld Citér

27. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor8320 skriver:

Hej mor

Hvor mange timer er du ansat om ugen og hvor mange er du primær pædagog for?

Tak for din hjælp

Mvh. M

Jeg er ansat 37 timer om ugen. 36 i skemaet - den sidste er fordelt til møder og tid til andet arnejde. 

Jeg er primær pædagog for 7 børn. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

striber

Det er meget forskelligt. Da jeg arbejdede med voksne udviklingshæmmede brugte jeg nok 1 time om dagen på dokumentation. 

Nu arbejde jeg i en vuggestue og det er måske 10-15 min om dagen. Men ja så er der specielle opgaver i forhold til enkelte børn og opgaver vi får stillet. Men bruger nok sammenlagt mellem 1 time og 2 om ugen med det hele.

jeg er ansat 32 timer. Har 1 time om ugen til "tid til andet arbejde" og en halv time er afsat til møder. Så er skemalagt 30,5 time. (Vi råder selv over den ene time. Vi skal bare dokumentere for den bliver brugt, ellers bliver den brugt som afspadsering)

jeg er primær på 5 børn. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mor8320 skriver:

Hej Stine

hvor mange timer er du så ansat og hvor mange børn er du primær pædagog for?

Tak for din hjælp

Mvh. M

Jeg er i en døgninstitution for 5 unge autister, i en mands projekter. Det vil sige at jeg er primær på en bruger. 

Jeg er ansat på 30 timer pr uge. Nogen uger har jeg feks kun en vagt, ugen efter har jeg 7 vagter, fordelt på morgen/aftenvagter.

Vi bruger meget tid på dokumentation, i forhold til handleplaner osv. Hvis der er indberetninger der ska laves, ka det godt være vi bruger længer tid.

Hver 14 dag har vi 1 times teammøde + 5 times fælles møde.

Der er også økonomi medregnet i de timer. Vh stine

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mullesmith

Mor8320 skriver:

Ja som spørgsmålet lyder, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget dokumentation og evaluering fylder tidsmæssigt på jeres job. Jeg er selv igang indenfor den uddannelse og bliver færdig om godt og vel et år. 

Er på barsel nu men arbejder ellers indenfor ældre handicap området med voksne med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse. Vi bruger nok ca en time ud af en arbejdsdag på 6-8 timer på at dokumentere, altså skrive i borgerens elektroniske dagbog samt notere medicingivning osv. Udover at dokumentere så skal vi også holde os selv opdateret med de forskellige borgeres dagbøger så vi ved hvad der sker hos hver enkelt borger i det daglige. Det er en tidsrøver det dokumenteren, men også en nødvendighed for at sikre at svage borgeres interesser og helbred bliver varetaget på bedste vis. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mo9ca

Jeg er godt nok lidt overrasket over hvor meget tid I bruger på det. Jeg vidste selvfølgelig godt at det var en stor del af tiden, men at se det sort på hvidt er lidt overraskende. Jeg kommer selv til at arbejde indenfor dagtilbudsområdet og begynder allerede nu at se for mig, hvordan hverdagen kommer til at se ud med 6-8 børn som primærpædagog for. 

Tusind tak for jeres tid og fordi I ville besvare min lille afstemning.

Mvh. M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.