Jeg har brug for erfaringer.
Er der nogen, der har nogen erfaring med at få bopæl på et barn, der har bopæl hos den anden forældre oprindeligt?
Lige kort opridset har vi bonusbarn hver 2. weekend og i ferier (fordi han bor langt væk), og vi ønsker bopæl på ham med baggrund i konkrete og velbegrundede bekymringer om hans trivsel. Der er en del problemstillinger hos mor, som også pt. undersøges af kommunen ift. sine forældrekompetencer. Mere kan jeg ikke lige gå i detaljer af hensyn til sagens karaktér og anonymitet.
Jeg tror, at det jeg vil spørge om er, om vi bør hyre en dygtig advokat, eller om det er realistisk at føre den kamp selv? Jeg har selv en faglig baggrund, hvormed jeg kan argumentere stærkt og fagligt velbegrundet for de mulige konsekvenser for min bonus, såfremt han fortsat skal leve i det miljø, som han pt. lever i.
Jeg vil lige tilføje, at vi naturligvis har reageret før, har været i dialog med skole, og har haft moderen med i statsforvaltningen adskillige gange for at have samtaler med børnesagkyndige grundet konkrete bekymringer om de ting, der foregår på bopælen. De har dog ikke gjort andet end at irettesætte hendes adfærd mundtligt, og så er der ikke sket mere. Før nu, hvor hun er under kommunens lup.
Anmeld
Citér