Hvornår er det okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er det ok at date igen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.532 visninger
10 svar
24 synes godt om
25. februar 2016

Anonym trådstarter

Sagen er at jeg er gået fra min kæreste og far til mine 2 børn. Vi har ikke haft et kæresteforhold længe, men han elsker stadig mig. Vi bor sammen endnu, indtil anden løsning er fundet. 

Mit spørgsmål er så, hvornår er det okay at date igen? Ikke nødvendigvis for alvor, men måske primært for at få stillet sine behov. Jeg er meget afklaret og føler mig klar, men samtidig er jeg bange for at såre min ex yderligere hvis han finder ud af det. 

Men hvornår er det okay? Nu? Når vi er flyttet hver for sig (hvilket kan tage 3-4mdr)? Eller skal der gå endnu længere tid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Tip!

Da jeg mødte min kæreste, delte han og eksen stadig hus og bil. Børnene boede fast her og de skiftes til at rykke ud/ind. 

Da de troede det blev solgt, fandt de begge andre lejemål, men huset blev ikke solgt og min kæreste og jeg overtog huset. 

Jeg vil sige at I skal være fuldstændig afklaret med hinanden, før at du vover dig ud med "andre". 

Der kan hurtig opstå noget fnidder/konflikt.. Altså det er jo ikke forbudt for dig at tage afsted på bytur og finde noget, hvor behovet kan dækkes 

Anmeld Citér

25. februar 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Sagen er at jeg er gået fra min kæreste og far til mine 2 børn. Vi har ikke haft et kæresteforhold længe, men han elsker stadig mig. Vi bor sammen endnu, indtil anden løsning er fundet. 

Mit spørgsmål er så, hvornår er det okay at date igen? Ikke nødvendigvis for alvor, men måske primært for at få stillet sine behov. Jeg er meget afklaret og føler mig klar, men samtidig er jeg bange for at såre min ex yderligere hvis han finder ud af det. 

Men hvornår er det okay? Nu? Når vi er flyttet hver for sig (hvilket kan tage 3-4mdr)? Eller skal der gå endnu længere tid? 

Jeg vil sige når i er flyttet hver for sig.

synes (i mangel af bedre ord) at det er respektløst at date når i stadig bor sammen, i har børn sammen og skylder hinanden det, men samtidig hvis han stadig elsker dig, ville du jo kunne vente for evigt hvis han altid vil elske dig. 

Så vent til han er flyttet, også få stillet lysterne der, du har massere tid at nå det i, og tænker at det er en dårlig start på et godt forældre samarbejde hvis du sårer ham unødvendigt meget

Anmeld Citér

25. februar 2016

mpr

Anonym skriver:

Det bedste er jo når i ikke bor sammen længere. Men må ærligt indrømme jeg mødte min mand 14 dage efter jeg havde brudt med min ex, og der var han ikke flyttet der gik faktisk yderligere 1 1/2 måned før han tog sig sammen og fandt noget andet.. 

Jeg siger derfor start med at date når du har lyst, men vent lige med at gøre det officielt indtil han er ude af døren, det er en unødvendig diskussion at have især når der er børn i huset.. men lad dig ikke holde tilbage bare fordi i bor sammen lidt endnu..

Anmeld Citér

25. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Principielt er du jo fri til at gøre som du ønsker, når du ønsker det. Men af hensyn til det samarbejde, som du er afhængig af at have sammen med din ekskæreste i de næste mange år af hensyn til jeres børn, så ville jeg sørge for at såre ham mindst muligt - og derfor vente til jeg var flyttet - og i øvrigt ikke involvere ham i det. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Det bedste er jo når i ikke bor sammen længere. Men må ærligt indrømme jeg mødte min mand 14 dage efter jeg havde brudt med min ex, og der var han ikke flyttet der gik faktisk yderligere 1 1/2 måned før han tog sig sammen og fandt noget andet.. 

Jeg siger derfor start med at date når du har lyst, men vent lige med at gøre det officielt indtil han er ude af døren, det er en unødvendig diskussion at have især når der er børn i huset.. men lad dig ikke holde tilbage bare fordi i bor sammen lidt endnu..

Nej, jeg vil heller ikke fortælle ham det hvis det var. Men tænker at hvis man fx bruger ting som tinder eller lign dating halløj for at møde nogen typer med samme hensigt som sig selv, så er der en god chance for at "nogen" ser en og kan fortælle ham det. Det tænker jeg ikke vil være gavnligt for noget. Selvom jeg har rigtig meget lyst til at kaste mig ud i singlelivet 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Sedigfor

Vil sige, så længe din date ikke kommer hjem til dig, er det vel iorden, det skal jo ikke bremse dig bare fordi han stadig elsker dig. 

Men gør hvad du føler er rigtig (:

Anmeld Citér

25. februar 2016

Newsence

Jeg syntes som mange andre at du skal vente til I er flyttet hver for sig. Der er ingen grund til at gnide salt i hans åbne sår og det er jo sådan det vil føles for ham. 

Hav lidt tålmodighed mht til dine lyster. Husk på at I jo har en historie sammen og engang elskede hinanden og i og med I har barn skal I også kunne samarbejde senere. Så giv ham lidt tid til at hele sit sår og koncentrer dig om hvordan jeres samarbejde skal være og hvordan I gør overgangen god for jer og jeres barn 

Anmeld Citér

25. februar 2016

SandraXOXO

Vend den om og spørg dig selv, hvis din mand nu var den der ville skilles, og dig der var knust, ville det så være iorden at han datede inden i var flyttet hver for sig? Eller ville du forvente lidt respekt for dit knuste hjerte? Jeg ved godt hvad jeg ville. Intet gør mere ondt end når den man elsker forlader en- det skulle da lige være at opdage at der allerede bliver datet. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Vend den om og spørg dig selv, hvis din mand nu var den der ville skilles, og dig der var knust, ville det så være iorden at han datede inden i var flyttet hver for sig? Eller ville du forvente lidt respekt for dit knuste hjerte? Jeg ved godt hvad jeg ville. Intet gør mere ondt end når den man elsker forlader en- det skulle da lige være at opdage at der allerede bliver datet. 

Det har du nok ret i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.